Samiczki chcą więcejSamiczki chcą więcejSamiczki chcą więcejSamiczki chcą więcej

Samiczki chcą więcej

Samiczki chcą więcej
Tomasz Gregorczyk

Tomasz Gregorczyk

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Tomasz Gregorczyk

Tomasz Gregorczyk

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Ma na koncie wywiady z Jackiem Troutem, Philipem Kotlerem, Alem Riesem, Chickiem Coreą, Waynem Shorterem, Ornettem Colemanem i Sonnym Rollinsem. Dziennikarz Programu 2 Polskiego Radia. Stały felietonista miesięcznika „Muzyka w Mieście”, redaktor kwartalnika kulturalnego „Fragile”. Publikował m.in. w magazynie „Glissando”, „Ruchu Muzycznym”, „Jazz Forum”. Dla Marketingu przy Kawie pisze od 2006 roku.

Świat zabawek jest dla dzieci wprowadzeniem w świat dorosłych, również w role i aspiracje związane z płcią. Lalki dla dziewczynek, żołnierzyki dla chłopców, zabawa w dom kontra wyścigi samochodowe. Temu podziałowi wciąż wierny jest marketing dziecięcy, ale czy słusznie? Ostatnie badania amerykańskiego naukowca sugerują, że niekoniecznie.

Kim Wallen z centrum badawczego Yerkes National Primate w Atlancie prowadził badania na 11 męskich i 23 żeńskich makakach. Dano im do dyspozycji dwa rodzaje zabawek: pojazdy (tradycyjnie uznawane za chłopięce) oraz pluszaki (zazwyczaj łączone z dziewczynkami). W badaniach stwierdzono, że o ile samce rzeczywiście wyraźnie przedkładały samochodziki nad Misia Puchatka, o tyle samiczki interesowały się wszystkimi zabawkami po równo.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja