Przykład Włoch pokazuje, jak szybko można zepsuć markę kraju. Tamtejszy rząd walczy ze stereotypami za pomocą kampanii, która sugeruje, że Włosi to nie tylko kucharze, imprezowicze i lekkoduchy.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Wydawałoby się, że wizerunku kraju można Włochom zazdrościć. Wystarczy spojrzeć na ranking marek narodowych Nation Brand Index, stworzony przez Simona Anholta. Ekspert ten doradzał blisko czterdziestu rządom krajów i jako pierwszy użył w 1996 roku pojęcia country branding. Według jego koncepcji budowanie marki kraju odbywa się w sześciu obszarach: eksport, zarządzanie, kultura, ludzie, turystyka oraz imigracja/inwestycje.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.