Demografia wywróci marketingDemografia wywróci marketingDemografia wywróci marketingDemografia wywróci marketing
Aktywnych seniorów będzie wokól nas coraz więcej (fot. Photogenica)

Demografia wywróci marketing

Demografia wywróci marketing
Tomasz Borejza

Tomasz Borejza

-

Tomasz Borejza

Tomasz Borejza

Socjolog i dziennikarz. Krakus związany z warszawskim „Przeglądem” i londyńską „Coolturą”. Redaktor naczelny krakowskiego portalu Krowoderska.pl. Oprócz tego wierny fan węgierskiego wina i Starego Kleparza.

W 2013 roku statystyczny mieszkaniec Polski miał 38,7 lat (mediana, dane GUS). Oznacza to, że od 2000 roku postarzeliśmy się o trzy lata, a od 1990 – o sześć. To jednak jeszcze nic, bo w 2050 roku mediana wieku ma wynieść ponoć aż 51,2. Tak potężna zmiana demograficzna zmieni wszystko. W marketingu też.

Gdybyśmy cofnęli się w czasie o ćwierć wieku, do roku 1990, zobaczylibyśmy zupełnie inny kraj. I nie chodzi o to, że po ulicach jeździły syrenki i małe fiaty, które dziś zostały wyparte przez 15-letnie mazdy, ople i skody. Nawet nie o modę na wąsy i ortalionowe dresy. Ani o rozłożone tu i ówdzie łóżka polowe, na których kwitł handel wszystkim, co miało świadczyć o tym, że dobrobyt jest tuż za rogiem.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja