Są stałą dekoracją dziecięcego pokoju. Wyznają miłość, śpiewają, tulą do snu. Maskotki, bo o nich mowa, to wierni przyjaciele najmłodszych, a także niektórych dorosłych. Pluszak zwykle jest symbolem pozytywnych emocji, wspomnień, bezpieczeństwa. Ale w pewnej norweskiej kampanii społecznej jest on też śmiertelnym zagrożeniem.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Kampania przygotowana na potrzeby Norweskiego Stowarzyszenia Serca i Płuc (LHL) ruszyła w pierwszej połowie stycznia. Od razu wzbudziła niemałe zainteresowanie – za sprawą pomysłu realizatora, agencji reklamowej Kitchen z Oslo. Maskotki zostały bowiem wystylizowane na okrutnych dyktatorów: Adolfa Hitlera, Muammara Kaddafiego i Kim Dzong Ila.
„Pluszaki mogą być niebezpieczne” – brzmi hasło
W zamyśle twórców kreacja miała być dobitnym ostrzeżeniem przed kurzem, który zbiera się na pluszowych zabawkach i może być przyczyną rozwoju astmy oraz chorób płuc u domowników.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.