Po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej mogło się wydawać, że odwoływanie się do wartości patriotycznych czy narodowych odejdzie do lamusa i zostanie zastąpione bardziej uniwersalistycznymi hasłami. Ostatnio jednak promowanie marek z nawiązaniem do patriotyzmu potencjalnych nabywców zdarza się coraz częściej.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
W 2014 roku Jarosław Gowin, promując swoją partię w wyborach do Parlamentu Europejskiego, zachwycał się polskim nabiałem w sklepach. Zachęcał, by wybierać polskie produkty. Wzbudziło to wówczas kontrowersje.
Rzecznik firmy Danone w Polsce ostrzegał przed takim sposobem myślenia. Radził, by pomyśleć o konsekwencjach dla krajowych eksporterów w razie podjęcia analogicznych akcji w UE.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.