Rabat niezgody, czyli amerykańscy reklamodawcy vs. domy medioweRabat niezgody, czyli amerykańscy reklamodawcy vs. domy medioweRabat niezgody, czyli amerykańscy reklamodawcy vs. domy medioweRabat niezgody, czyli amerykańscy reklamodawcy vs. domy mediowe
Problem jest zbyt złożony, by go wyeliminować? (fot. Pixabay)

Rabat niezgody, czyli amerykańscy reklamodawcy vs. domy mediowe

Rabat niezgody, czyli amerykańscy reklamodawcy vs. domy mediowe

Joanna Chłopek

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Joanna Chłopek

redaktor, Marketing przy Kawie

Opiekuje się sekcją Espresso. Wyszukuje i selekcjonuje interesujące kampanie i wydarzenia ze świata marketingu. Absolwentka filologii polskiej, z Marketingiem przy Kawie związana od 2013 r.

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

redaktor, Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Raport zamówiony przez stowarzyszenie amerykańskich reklamodawców wywołał kłótnie z tamtejszymi domami mediowymi. Pojawiają się zarzuty o jednostronność i szkodzenie całej branży usług marketingowych. Chodzi o rabaty, jakie media wypłacają domom mediowym. Problem ten istnieje także na polskim rynku.

Badanie wraz z podsumowującym raportem zamówiło Association of National Advertisers. Zrzesza ono ponad 600 firm takich jak Nike, Lego, Ikea, Cisco, Pepsi czy Apple, będących właścicielami około 15 tys. marek.

Trwające osiem miesięcy badanie prowadzone przez niezależną firmę K2 Intelligence wykazało, że rabaty gotówkowe, a także inne nieprzejrzyste praktyki są wszechobecne na amerykańskim rynku zakupu mediów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja