Dlaczego reklama Pepsi z Kendall Jenner okazała się katastrofą?Dlaczego reklama Pepsi z Kendall Jenner okazała się katastrofą?Dlaczego reklama Pepsi z Kendall Jenner okazała się katastrofą?Dlaczego reklama Pepsi z Kendall Jenner okazała się katastrofą?
Przemiana bardzo efektowna, ale niewiarygodna (fot. kadr ze spotu)

Dlaczego reklama Pepsi z Kendall Jenner okazała się katastrofą?

Dlaczego reklama Pepsi z Kendall Jenner okazała się katastrofą?
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Wykorzystywanie mitów i konfliktów społecznych przez marki przypomina jazdę samochodem z dużą prędkością. Pozwala wyprzedzić innych, ale wymaga dobrego samochodu, umiejętności i dbałości o szczegóły. Bez tego nawet drobny błąd prowadzi do katastrofy. Takiej jak reklama Pepsi z modelką i celebrytką Kendall Jenner.

Katastrofa Pepsi miała swój zwiastun półtora roku temu, w październiku 2015 roku. W jasnym budynku hotelu Marriott w Orlando na Florydzie trwała konferencja Masters of Marketing, a w PepsiCo nikt nie myślał jeszcze o zatrudnianiu Kendall Jenner do reklamy.

Prezes koncernu, Brad Jakeman mówił wtedy w swoim wystąpieniu, że agencje reklamowe są przestarzałe.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja