Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Aż co trzeci klient jest niezadowolony z obsługi

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 14 marca 2012
Słowa kluczowe: program jakość obsługi


Co trzeci klient jest niezadowolony z obsługi klienta, a co piąty ocenia ją fatalnie – tak wynika z podsumowania ocen i opinii konsumentów Programu Jakość Obsługi.


Trend poziomu jakości obsługi pokazuje, że od czterech lat przybywa zadowolonych klientów. Od 2008 roku ich wskaźnik wzrósł o 20 punktów procentowych, jednak wciąż nie przekroczył 50%.

Choć rośnie liczba pozytywnych ocen, to mimo wszystko co trzeci klient wychodzi niezadowolony ze sklepu lub placówki firmy, a co piąty fatalnie ocenia obsługę, z którą ma do czynienia.



Konsumenci wciąż skarżą się na to, że w firmach i instytucjach muszą tracić swój cenny czas. Organizacja i czas obsługi jest przez nich najgorzej oceniany. Nadal słabo radzą sobie też pracownicy firm – nie potrafią przekazać klientom informacji o produktach lub usługach, bo nie posiadają wystarczającej wiedzy na ten temat. Słabo ocenianie jest też ich zachowanie i wygląd.

Klienci najlepiej oceniają firmy, które oferują im produkty i usługi związane z urodą i zdrowym stylem życia. Z obsługi firm z branż uroda, salony, perfumerie zadowolonych jest najwięcej klientów.

Co może wielu zaskoczyć, dobrze oceniana jest też branża zdrowie i medycyna (58% poziom zadowolenia klientów), a więc m.in. apteki, przychodnie, szpitale, prywatne gabinety lekarskie. Podium zamyka branża rozrywka, kultura, hobby.

Klienci zauważyli natomiast zmiany na gorsze w jakości obsługi internetowych sklepów i portali.


 
Transport i komunikacja (m.in. komunikacja miejska, taksówki, transport drogowy, szynowy) osiągnęły zatrważająco niski poziom jakości obsługi – tylko 2% poziom zadowolenia klientów. Tym samym ta branża zajęła ostatnie miejsce w rankingu. Bardzo słabo wypadły też media i – tradycyjnie już – usługi pocztowe i kurierskie.

Dziwi też słaby wynik firm oferujących usługi telekomunikacyjne i internetowe. Nawet urzędy i instytucje, do tej pory bardzo nisko oceniane, znalazły się wyżej w rankingu, niż branża telekomunikacja, Internet.

Informacje o programie:
 
Program Jakość Obsługi regularnie bada poziom jakości obsługi i satysfakcji klientów w całej Polsce. Podstawę stanowi ilościowa i jakościowa analiza opinii rzeczywistych klientów poszczególnych firm.

Wyniki tworzą system raportów, które pozwalają porównać poszczególne firmy na tle konkurencji, poznać ich silne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia, śledzić zmiany oraz trendy.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.13968801498413