Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Komu nie ufają klienci? – raport Programu Jakość Obsługi

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 4 kwietnia 2012
Słowa kluczowe: program jakość obsługi


Klienci uważają, że najmniej wiarygodnym źródłem informacji o produktach są firmy i sprzedawcy w sklepach. Przy wyborze najbardziej interesują potencjalnych nabywców ceny oraz oferta, a najmniej – wygląd miejsca obsługi. W badaniu Programu Jakość Obsługi dwa tysiące klientów z całej Polski opowiedziało o swoich preferencjach zakupowych. Uzyskane wyniki stworzyły obraz współczesnych polskich konsumentów.


Zaskakujące jest to, że klienci nie ufają sprzedawcom, a to oni powinni być najlepszym źródłem informacji o tym, co sprzedają. Jeszcze mniej konsumentów, bo tylko 56%, za wiarygodne uważa informacje przekazywane przez firmę.

Ze sporym sceptycyzmem konsumenci podchodzą do informacji zamieszczanych na stronach internetowych firm, w reklamach, ulotkach i innych materiałach ofertowych, a zakup produktu lub usługi wolą skonsultować ze znajomymi lub rodziną.

Aż 94% klientów biorących udział w badaniu najbardziej ufa informacjom o produktach przekazywanym przez znajomych i rodzinę. Dla 8 z 10 klientów wiarygodny jest też Internet, czyli opinie innych konsumentów zamieszczane na portalach opinii, forach internetowych, portalach społecznościowych itp.

Okazuje się, że najważniejsze kryteria przy wyborze firmy lub podejmowaniu decyzji o dalszym korzystaniu z jej usług to oferta, cena i asortyment. W drugiej kolejności konsumenci zwracają uwagę na wiedzę i kompetencje sprzedawców, czyli na to, co i w jaki sposób potrafią oni powiedzieć im o produktach i usługach.

Nieco mniej ważne jest dla nabywców, ile czasu spędzą na załatwianiu swoich spraw w firmie lub na zakupach i jak długo będą musieli stać w kolejce lub czekać na sprzedawcę. Zachowanie i wygląd sprzedawcy nie ma już tak dużego znaczenia, a najmniej konsumentów interesuje wygląd miejsca obsługi.

To, że oferta, cena i asortyment są dla konsumentów najważniejsze, nie jest dużym zaskoczeniem, bo w dobie kryzysu są to czynniki, którym poświęca się szczególną uwagę. Wiedza personelu jest dla nich natomiast ważniejsza niż czas oczekiwania na obsługę.

Badani wolą też znieść niezbyt odpowiadające im zachowanie pracownika, jeżeli tylko potrafi on im doradzić i odpowiedzieć na nurtujące ich pytania.



Komentarze do artykułu dodaj komentarz
A dlaczego mam wierzyć firmom
Piotr (09:47 2012-04-05)
Reklamy nagminnie mijaja się z prawdą podając małymi literkami gwiazdki, sprzedawcy sa albo niedouczeni albo nauczeni przez firmę podawania nieprawdy więc wcale się nie dziwię, że ludzie nie ufają temu przekazowi.


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.14522194862366