Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Czy płeć sprzedawców ma znaczenie? – raport Programu Jakość Obsługi

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 20 kwietnia 2012
Słowa kluczowe: program jakość obsługi


Stereotypy nadal działają na klientów, którzy wciąż dzielą branże na typowo kobiece lub męskie i mają konkretne preferencje co do płci sprzedawców – wynika z raportu Programu Jakość Obsługi.


Warsztat samochodowy, salon motoryzacyjny, sklepy AGD RTV, komputerowe czy banki i firmy ubezpieczeniowe to miejsca, w których klienci niechętnie korzystają z obsługi kobiet. Wyniki badania pokazują, że w niektórych branżach płeć obsługi ma naprawdę ogromne znaczenie.  

Okazuje się, że w większości badanych branż preferencje co do obsługi są bardzo podobne u klientów obojga płci. Prawie tyle samo kobiet i mężczyzn woli kobiety w salonach fryzjerskich, w sklepach spożywczych oraz drogeriach i perfumeriach. Aż 62% klientek i 68% klientów zdecydowanie woli też trafić do lekarki, a nie lekarza, a w aptece do farmaceutki.

Gdzie jeszcze mężczyźni chcą być obsługiwani przez kobiety? Siedmiu na dziesięciu przyznaje, że w hotelach i biurach podróży, a ośmiu na dziesięciu – w restauracjach i kawiarniach. Najmniej, i to klientom obojga płci, odpowiadają sprzedawczynie w firmach z branży AGD, RTV, komputery, multimedia (tylko 6% woli obsługę kobiet) oraz motoryzacja (4%).

Zdecydowana większość klientów widzi mężczyzn w roli mechaników i speców od motoryzacji oraz sprzętu elektronicznego, AGD RTV czy komputerów. Z kolei męska obsługa nie jest raczej preferowana w firmach z branży kosmetycznej, w spa, salonach fryzjerskich, sklepach odzieżowych i obuwniczych, salonach jubilerskich oraz sklepach spożywczych.

Za to w sprawach finansowych i ubezpieczeniowych 6 na 10 klientek i tyle samo klientów szuka porady mężczyzny. Co ciekawe, zdecydowana większość klientów, chcąc kupić odzież lub kosmetyki, zwraca się do sprzedających je kobiet. Aż 60% klientek woli jednak męską obsługę w restauracjach, pizzeriach i kawiarniach.



Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.13236808776855