Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

„Różne zmysły. Te same emocje” – kampania promująca aplikację do audiodeskrypcji dla niewidomych (wideo)

Kategoria: Kampanie społeczne | Autor: | Data: 8 kwietnia 2014
Słowa kluczowe: fundacja audiodeskrypcja, ddb warszawa, wspieram.to


Fundacja Audiodeskrypcja rozpoczęła kampanię crowdfundingową, której celem jest zebranie funduszy na aplikację „Movie Guide Dog”. Udostępnia ona osobom niewidomym audiodeskrypcję w salach kinowych.


Aplikacja na telefon z systemami iOS i Android ma umożliwić korzystanie z audiodeskrypcji niezależnie od sprzętu, jakim dysponuje kino. Pozwala ona wybrać z listy film i ściągnąć dostępną audiodeskrypcję. Aplikacja synchronizuje pobrany plik ze ścieżką dźwiękową filmu, pozwalając oglądać filmy osobom niewidomym i niedowidzącym.

Jak zauważają twórcy kampanii, stworzenie bazy audiodeskrypcji i mechanizmu synchronizacji jest tańsze niż zakup specjalistycznego sprzętu do kin, ale nadal wymaga zaangażowania pewnych środków. Dlatego właśnie przygotowano kampanię. 

Rozpoczęła się ona od „Wieczoru z audiodeskrypcją” na antenie Ale Kino Plus. Stacja wyświetliła trzy filmy z dodatkową ścieżką dźwiękową dla osób niewidomych. Jeden z nich – „Głębokie błękitne morze” – został poprzedzony specjalnym wydaniem programu „Kino mówi”. Gośćmi Błażeja Hrapkowicza byli Barbara Szymańska, krytyk filmowy i wiceprezes Fundacji Audiodeskrypcja oraz publicysta Michał Zygmunt. To pierwsze spotkanie widzących i niewidzących krytyków na antenie stacji.

Kontynuacją kampanii są działania w Internecie i w kinach. Powstał film, który pokazuje, że emocje, jakie widz przeżywa w kinie, są uniwersalne i niezależnie od zaangażowanych zmysłów. Reklama jest dostępna w języku polskim i angielskim, a także w wersji z audiodeskrypcją.





Kampanią zajęła się agencja DDB Warszawa. Film wyreżyserowała Kamila Tarabura. Zbiórka funduszy na realizację projektu odbywa się za pośrednictwem serwisu Wspieram.to.

Kwestia dostępu osób z niepełnosprawnością wzroku i słuchu do wytworów kultury była tematem również innej prowadzonej niedawno w Polsce kampanii. Zobacz więcej: Kampania społeczna „Zabierz laskę do kina”.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.10728287696838