Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Korzystasz z telefonu podczas przerwy reklamowej? Reklamodawcy wyświetlą na nim spoty emitowane właśnie w telewizji

Kategoria: Marketing mobilny | Autor: | Data: 27 kwietnia 2014
Słowa kluczowe: xaxis, sync, wpp, twitter, telewizja, reklama telewizyjna,



Reklama w pogoni za wieloekranowcami © Pixinoo - Fotolia.com
Firma Xaxis należąca do globalnego holdingu WPP oferuje reklamodawcom system Sync – możliwość emitowania reklam na ekranach urządzeń mobilnych w tym samym czasie, co w telewizji. Podobne testy prowadzi Twitter.


Przez lata głównymi wrogami reklamodawców płacących miliony za telewizyjny czas reklamowy były prozaiczne czynności wykonywane przez odbiorców, takie jak wyjście do kuchni po herbatę czy wizyta w toalecie. Nowy przeciwnik jest bardziej wyrafinowany. Jak twierdzi Brian Lesser, CEO Xaxis w wypowiedzi dla AdAge, ponad połowa osób oglądających telewizję korzysta równocześnie z innych urządzeń mobilnych.

Powstałą w 2011 r. firmę Xaxis opisywaliśmy wtedy na naszych łamach jako platformę do zarządzania zgromadzonymi danymi, która „uwzględnia informacje na temat komunikacji z odbiorcami w kanałach online i offline, co pozwoli klientom na dotarcie do ściśle określonych odbiorców za pośrednictwem różnorodnych form reklamy display, wideo, mobile marketingu i płatnych mediów społecznościowych”.

Jak działa Sync? Wykorzystując zaawansowaną analitykę danych, sprawdza, czy w danym gospodarstwie domowym oglądany jest program, podczas którego emitowane mogą być reklamy klienta. Wykorzystuje do tego celu dane Kantar Media dotyczące oglądalności telewizji, dane geograficzne, a także inne informacje, m.in. sygnały o tym, czy urządzenie mobilne konsumenta zalogowane jest do domowej sieci WiFi lub połączone ze stacjonarnym Internetem.

Gdy prawdopodobieństwo oglądania telewizji przez konsumenta jest wysokie, Sync emituje te same reklamy na urządzeniu mobilnym. Informuje też, jakie reklamy będą emitowane podczas przerwy reklamowej.

Na zarzuty o brak całkowitej pewności, czy atrakcyjni dla reklamodawcy klienci w danej chwili mają faktycznie włączony telewizor, firma przedstawia wyniki testowego programu prowadzonego w Holandii, które wskazują na lepszą klikalność takich reklam (tzw. współczynnik CTR – click-through rate). Jak zapowiada rzecznik prasowy Xaxis, reklamy mają kosztować od 5 do 10 dol. w modelu CPT (cost per thousand).
 
Zarabiać na użytkownikach równocześnie korzystających z Internetu i telewizji próbuje także Twitter. W ubiegłym roku wprowadził on testową usługę pozwalającą reklamodawcom identyfikować użytkowników, którzy tweetują na temat marek reklamowanych w tym samym czasie w telewizji.

Według zestawienia danych opublikowanego 23 kwietnia przez Vadima Makarenkę, dziennikarza „Gazety Wyborczej”, w 2013 r. przeciętny Amerykanin oglądał codziennie telewizję przez 5 godzin 11 minut. Czarnoskóry nawet 7 godzin 12 minut. Dla porównania: w I kwartale 2013 r. statystyczny Polak oglądał telewizję przez 4 godziny 41 minut dziennie, tj. o 10 minut dłużej niż w analogicznym okresie 2012 r. (dane Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji).

***
O telewizjach szukających dochodów w Internecie czytaj więcej w artykule: Zmierzyć różne ekrany.
Zob. również raport Multiscreening w Polsce.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.13619303703308