Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Zbigniew szuka opiekunek – kampania przypominająca o problemie handlu ludźmi

Kategoria: Public Relations | Autor: | Data: 13 czerwca 2014
Słowa kluczowe: stowarzyszenie pomoc, stowarzyszenie inicjatywa mobilności pracy, aterima med


Rozpoczęła się kampania „Bezpieczna praca w wakacje”. Inicjatywa Mobilności Pracy, Stowarzyszenie Pomoc oraz agencja zatrudnienia Aterima Med (Grupa Aterima) chcą zwrócić uwagę na zjawisko współczesnego niewolnictwa i handlu ludźmi. W tym celu w Internecie zamieszczono fałszywe ogłoszenie o pracę.


Działania zostały podzielone na dwie części. Pierwszy etap obejmował eksperyment, w którym sprawdzono świadomość zagrożenia handlem ludźmi wśród osób zainteresowanych pracą opiekuna osób starszych w Niemczech.

Na potrzeby kampanii została stworzona fikcyjna postać Zbigniewa oraz ogłoszenie z nieprawdziwą ofertą pracy dla opiekuna. Zbigniew to oszust, którego celem jest pozyskanie pracowników na czarno. Stworzył on i opublikował anons na siedemnastu popularnych wśród opiekunek portalach ogłoszeniowych.

Oferta zawierała najbardziej powszechne wskaźniki znamionujące nieuczciwego pracodawcę. Zbigniew proponował podejrzanie atrakcyjne zarobki w porównaniu ze stawkami rynkowymi. Nie wymagał doświadczenia w podobnej pracy i gwarantował niewielki zakres obowiązków. Wątpliwości powinny wzbudzić też atrakcyjne warunki zakwaterowania oraz brak pełnych informacji o pracodawcy. Dodatkowo była to praca „od zaraz”.

Oferta była widoczna w Internecie przez 14 dni, począwszy od 28 maja. Od pierwszego dnia skrzynka został zasypana e-mailami. Przeciętna liczba odpowiedzi na pojedyncze ogłoszenie o pracy w tej branży wynosi od kilkunastu do kilkudziesięciu. Na ofertę Zbigniewa odpowiedziało 178 osób.

97% aplikujących stanowiły kobiety. 18% osób pracowało już za granicą, a tylko 16% poprosiło o dodatkowe informacje. Tylko czterem osobom ogłoszenie wydało się podejrzane, co zaznaczyły w przesłanej wiadomości, jednak pomimo wątpliwości wyraziły chęć podjęcia zatrudnienia. 12% aplikujących godziło się na pracę „od zaraz”, co sugeruje, że mogłyby zgodzić się na podpisanie ewentualnej umowy dopiero w Niemczech. 6% zgłoszeń zawierało pełne dane osobowe, m.in. datę urodzenia i adres zamieszkania. 10% kandydatów przyznało, że nie zna w ogóle języka niemieckiego.

W drugim etapie kampanii „Bezpieczna praca w wakacje” zostały udostępnione materiały, które pomagają poszukującym pracy nie zostać ofiarami handlarzy ludźmi. Na stronie projektu www.bezpieczny-wyjazd.eu można znaleźć m.in. przewodnik „Nie bądź ofiarą” z informacjami dotyczącymi bezpiecznej pracy za granicą w wakacje, wskazówki, jak rozpoznać podejrzane ogłoszenie oraz nieuczciwego pracodawcę oraz gdzie szukać pomocy w sytuacji zagrożenia.

Można tam znaleźć również quiz z przewrotnymi pytaniami, który w nieco humorystycznej formie porusza poważny temat współczesnego niewolnictwa, a także poradnik „Bezpieczna praca za granicą” (dostępny w formie elektronicznej oraz drukowanej, wysyłanej pocztą bezpłatnie).




Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 605 (5.12)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 598 (7.12)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.12196898460388