Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Partner of Promotion, MSLGroup i Grayling Poland na podium rankingu agencji według fee income

Kategoria: Public Relations | Autor: | Data: 27 czerwca 2014
Słowa kluczowe: zfpr, grupa strategia



Ile faktycznie zarobiły agencje PR? © bzyxx - Fotolia.com
ZFPR po raz drugi opublikował ranking firm PR według fee income. Na podium tego zestawienia znalazły się Partner of Promotion z wynikiem 15,5 mln zł, MSLGroup z 10,5 mln zł i Grayling Poland – 7,9 mln zł.


W tegorocznym wydaniu rankingu uwzględniono 22 agencje, w tym jedną spoza grona podmiotów zrzeszonych w ZFPR. Łączna wartość przychodów osiągniętych z honorariów agencji w roku ubiegłym to 101,3 mln zł netto. Wyniki publikuje „Puls Biznesu”.

Ogólny przychód ze sprzedaży wynosi 189 mln zł netto. Są to wyniki osiągnięte przez ponad 640 konsultantów zatrudnionych w największych firmach public relations w Polsce. Daje to wartość rocznych honorariów przypadających na jednego konsultanta na poziomie około 158 tys. zł.

Wartość fee income1 agencji, które znalazły się w pierwszej trójce rankingu, wyniosła 33,9 mln zł, co stanowi 33,4% wartości ogółem. Z kolei suma fee income pierwszych pięciu firm wyniosła blisko 46% wartości ogółem, a to wskazuje na tendencję spadkową w stosunku do wyników Top 5 z roku ubiegłego.

Ponad dwukrotnie w stosunku do wyników z roku 2012 r. wzrosła wartość fee income agencji, która znalazła się na pierwszej pozycji rankingu. Najniższy wynik uległ wyniósł natomiast 0,5 mln zł (dla porównania: w roku ubiegłym było to 1,4 mln zł). Poprawił się za to średni wynik fee income wszystkich badanych agencji PR, który w 2013 r. osiągnął wartość 4,6 mln zł.

Drugim kryterium rankingu była wartość przychodów netto ze sprzedaży usług, przy czym część agencji zgłosiła chęć udziału w rankingu według obu kryteriów, część według jednego z nich. Podobnie jak w wypadku kryterium fee income, ranking według przychodów ze sprzedaży obejmuje 22 agencje.

Łączny przychód netto ze sprzedaży usług agencji uwzględnionych w rankingu wyniósł w 2013 r. 189,3 mln zł, co wskazuje, że średni przychód netto sklasyfikowanych agencji to 8,6 mln zł.

Dziewięć firm osiągnęło wartość przychodów netto ze sprzedaży usług na poziomie przekraczającym 10 mln zł. W ubiegłym roku były to pierwsze cztery agencje. Wartość ich przychodów netto stanowi 72,5% wartość przychodów wszystkich agencji ujętych w rankingu.

W celu potwierdzenia wiarygodności informacji przekazanych w ankietach przez agencje z rankingu w wybranych losowo firmach przeprowadzono audyt potwierdzający dane finansowe. Audytorem rankingu jest Grupa Strategia. Ranking firm PR według fee income za 2013 r. oraz Zestawienie firm PR według przychodów netto ze sprzedaży usług za 2013 r. można pobrać ze strony www.zfpr.pl.

Zeszłoroczne zestawienie można znaleźć w wiadomości ComPress, Hill and Knowlton i Martis Consulting w czołówce rankingu agencji PR wg fee income.

1 Dla potrzeb rankingu zdefiniowano pojęcie fee income jako różnicę między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 585 (22.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 578 (22.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.16192507743835