Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

CSR w spółkach giełdowych – wyniki badania Martis Consulting

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 24 lipca 2014
Słowa kluczowe: martis consulting, giełda papierów wartościowych w warszawie, stowarzyszenie inwestorów indywidualnych, stowarzyszenie emitentów giełdowych, csr



Ważna jest nie tylko strategia biznesowa © weerapat1003 - Fotolia.com
Społeczna odpowiedzialność biznesu ma duże znaczenie dla większości spółek z warszawskiej GPW, ankietowanych przez Martis Consulting. Firmy podkreślają, że oprócz strategii biznesowej warto mieć również strategię w zakresie CSR – wynika z badania „Postrzeganie społecznej odpowiedzialności spółek giełdowych przez inwestorów”.


Celem badania było poznanie opinii uczestników rynku kapitałowego na temat wagi i znaczenia odpowiedzialnego podejścia spółek giełdowych do aspektów ich działalności związanych z ochroną środowiska, relacjami z pracownikami i innymi grupami społecznymi oraz ładem korporacyjnym dla decyzji podejmowanych przez inwestorów.

Uważamy, że rosnąca z edycji na edycję liczba uczestników indeksu Respect to dowód na to, że spółki coraz częściej decydują się na raportowanie swojego społecznego zaangażowania i poddają się publicznej weryfikacji. Jestem przekonana, że w ślad za tym będzie rosła rola czynników związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych przez inwestorów, zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych – mówi Beata Jarosz, wiceprezes zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. 

Z badania wynika, że również inwestorzy indywidualni doceniają obszar zarządzania społeczną odpowiedzialnością w spółce giełdowej. Najważniejsze dla nich w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych okazały się: jakość produktów i usług firmy oraz etyka i przeciwdziałanie nadużyciom. Dla inwestorów instytucjonalnych najwyższe znaczenie mają natomiast: ład korporacyjny, środowisko naturalne oraz relacje z konsumentem.
 
Przedstawiciele spółek giełdowych uważają, że dla inwestorów instytucjonalnych największe znaczenie ma to, czy spółka stosuje zasady społeczne. Dla inwestorów indywidualnych ta informacja ma mniejsze znaczenie. Spółki giełdowe podkreślają, że zdecydowana większość inwestorów instytucjonalnych, z którymi mają styczność (68 proc.), analizuje dane z obszaru ESG przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Wśród inwestorów indywidualnych 23 proc. bierze takie dane pod uwagę.

3 proc. ankietowanych spółek giełdowych uważa, że inwestycje w walory spółki realizującej strategię CSR w największym stopniu obniża ryzyko inwestycyjne.

O badaniu
Badanie ankietowe na temat postrzegania odpowiedzialności społecznej spółek giełdowych przez inwestorów, wpływu czynników ESG na ich decyzje zakupowe oraz opinii samych spółek na powyższe tematy zostało przeprowadzone w trzech grupach.

Kwestionariusze ankietowe skierowano do spółek publicznych (w badaniu wzięło udział 65 przedstawicieli spółek giełdowych). Ankiety zostały rozdystrybuowane e-mailowo do poszczególnych grup badanych oraz udostępnione w serwisach internetowych partnerów projektu. Informacja o uaktywnieniu projektu wraz z linkiem do kwestionariusza opublikowana została również w newsletterach partnerów.

Nad koordynacją i przebiegiem całego badania czuwała agencja Martis Consulting. Partnerami projektu badawczego były: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych oraz Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
o tak!
kpw (20:22 2014-07-28)
czyścik wizerunku i piękny wypełniacz raportów jest dla takich firm bardzo ważny


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 605 (5.12)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 598 (7.12)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.14757204055786