Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Siatkówka na podium najpopularniejszych dyscyplin sportowych – ARC Rynek i Opinia

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 26 sierpnia 2014
Słowa kluczowe: arc rynek i opinia, siatkówka, bartosz kurek, plus


Co trzeci Polak deklarujący zainteresowanie sportem interesuje się siatkówką. Od ponad dekady utrzymuje się ona – obok piłki nożnej i skoków narciarskich – w pierwszej trójce najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Najbardziej znanym polskim siatkarzem jest Bartosz Kurek, zaś najbardziej rozpoznawalny sponsor to Plus – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.


Zainteresowanie siatkówką od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie i wynosi ponad 30% wśród osób deklarujących zainteresowanie sportem. Zainteresowaniem na tak stabilnym poziomie cieszą się w Polsce jeszcze piłka nożna i skoki narciarskie.




Zainteresowanie siatkówką na tle najpopularniejszych dyscyplin sportu w ostatnich latach:

Źródło: Sponsoring Monitor, lata 2010–2013, ARC Rynek i Opinia

Zainteresowanie siatkówką w ciągu ostatnich 10 lat (punkty od 1 do 7; 1 – w ogóle się nie interesuję, 7 – bardzo się interesuję)
:

Źródło: Sponsoring Monitor, lata 2010–2013, ARC Rynek i Opinia

Najbardziej rozpoznawalnym polskim siatkarzem jest Bartosz Kurek. Jednocześnie w zestawieniu ze sportowcami reprezentującymi wszystkie dyscypliny sportowe pojawia się on dopiero na dwudziestym miejscu.

Tego sportowca można oglądać obecnie w kampanii marki Zott. Zobacz: Bartosz Kurek #kibicujezmonte.

Najbardziej rozpoznawalni siatkarze w 2013 (Top 10):

Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia

Najwięcej kibiców siatkówki jest w województwach: kujawsko-pomorskim oraz warmińsko-mazurskim. Dyscyplinie tej kibicują w dużej mierze kobiety, które stanowią 30% wszystkich kibiców, co jest wysokim wynikiem w porównaniu z innymi dyscyplinami sportowymi. Kibice siatkówki to osoby z każdego przedziału wiekowego.

Struktura demograficzna kibiców siatkówki – płeć (N=791):

Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia

Siatkówka to po piłce nożnej dyscyplina sportowa najczęściej oglądana na żywo. 12% respondentów interesujących się sportem przyznaje, że oglądało w ten sposób mecze siatkówki. Rozgrywki są też bardzo często oglądane w telewizji.

Oglądalność siatkówki na tle innych dyscyplin sportu (styczeń – kwiecień 2014):

Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia

Najbardziej rozpoznawalni sponsorzy reprezentacji siatkówki mężczyzn:

Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia

O badaniu
Badanie „Sponsoring Monitor 2013/2014” zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat.

Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 586 (29.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 579 (29.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.14399290084839