Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Zachowania kobiet i mężczyzn na zakupach – badanie agencji Streetcom Polska

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 11 marca 2015
Słowa kluczowe: streetcom polska


Co kobiety i mężczyźni myślą o zakupach? Jakie produkty i usługi wybierają? O czym rozmawiają i jak postrzegają siebie w kontekście zakupów? Pod tym kątem Streetcom Polska przebadał internautów.


Na podstawie analizy wyróżniono 5 typów konsumenta: fanatyk, chłodny pragmatyk, skazaniec, zestresowany oraz wybredny. Jak się okazało, zestresowani to niemal wyłącznie mężczyźni. 16% z nich boi się, że to, co kupią, nie będzie odpowiadało ich bliskim. Woleliby, żeby zakupami zajmował się ktoś inny.

Również mężczyźni częściej należą do typu skazańców, czyli osób, które nie lubią zakupów i traktują je jak zło konieczne. 47% badanych kobiet to typ fanatycznego konsumenta, który uwielbia zakupy. Ponad połowa mężczyzn (55%) oraz 44% kobiet twierdzi, że zakupy zajmują zbyt dużo czasu.

Kategorie zakupowe, jak produkty pielęgnacyjne dla dzieci, chemia domowa i żywność, pozostają w dalszym ciągu domeną kobiet. Ponad 81% badanych podejmuje decyzję w tych dziedzinach samodzielnie, natomiast prawie 62% mężczyzn konsultuje się w tym zakresie z partnerkami.

Chemię domową samodzielnie wybiera co trzeci mężczyzna, a zakupy spożywcze robi 44% ankietowanych. Świat produktów dla dzieci należy do kobiet, jednak co piąty tata przynajmniej raz na jakiś czas wybiera się na takie zakupy bez partnerki i bez sporządzonej przez nią listy zakupowej.

Męskie kategorie zakupowe to obszar, w którym aktywne są również kobiety. Ich rola jest najwyraźniej większa, niż chcą przyznać panowie. 9% kobiet deklaruje, że nie uczestniczyło w zakupie ostatniego samochodu, 82% odpowiedziało, że decyzje w tej kwestii podejmowane są wspólnie. To samo dotyczy sprzętu RTV. 87% badanych kobiet wskazało, że ma głos przy podejmowaniu decyzji zakupowych, które wcześniej należały głównie do panów.

Badanie obala też stereotyp, według którego kobiety bez opamiętania rozmawiają o zakupach, a mężczyźni debatują o ważniejszych sprawach. Z badania wynika, że mężczyźni, jak i kobiety rozmawiają, radzą się siebie wzajemnie i udzielają rekomendacji w podobnym stopniu.

82% kobiet i 81% mężczyzn doradziło ostatnio zakup produktu czy usługi. Ponad 90% respondentów zapytało o radę przed planowanymi zakupami. Rozmowy respondentów obu płci dotyczą różnych produktów i usług. Wszyscy dzielą się doświadczeniami, nawet jeśli dotyczą one kategorii związanych z intymną sferą życia, np. prezerwatyw czy środków wspomagających perystaltykę jelit.

Mężczyźni coraz częściej decydują o różnego rodzaju zakupach, mają swoje zdanie, są doradcami, ale nie mają problemu z tym, by zapytać o radę lub zdanie innych osób. Rozmawiają głównie o sprzęcie elektronicznym, autach i alkoholu. Kobiety natomiast o kosmetykach, ubraniach i żywności.

O badaniu

Agencja marketingu rekomendacji Streetcom Polska przebadała 41 001 respondentów, w tym 33 697 kobiet oraz 7304 mężczyzn. Ta grupa to osoby w wieku 14–55 lat, należące do społeczności skupionej wokół firmy. Badanie przeprowadzono za pomocą ankiety internetowej. Pytania dotyczyły głównie zakupów oraz tego, w jaki sposób podejmowane są decyzje zakupowe.

Czytaj również artykuły:



Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 627 (24.05)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 616 (24.05)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.12800002098083