Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Polacy na święta podarują perfumy, zabawki i kosmetyki – badanie domu badawczego Maison

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 16 grudnia 2015
Słowa kluczowe: fundacja na rzecz reputacji marki premium brand, dom badawczy maison, święta, boże narodzenie, prezenty


Większość Polaków (78%) lubi kupować prezenty świąteczne i zamierza obdarować bliskich w tym roku. Pod choinkę trafią przede wszystkim perfumy, zabawki dla dzieci i kosmetyki – pokazują wyniki badania opinii, przeprowadzonego na zlecenie Fundacji na rzecz Reputacji Marki „Premium Brand” przez dom badawczy Maison na panelu Ariadna.


Głównym kryterium, jakim kierują się Polacy, wybierając prezenty świąteczne, są oczekiwania obdarowywanych (77%). Duże znaczenie podczas zakupów mają promocje świąteczne (51%), wysoka jakość prezentów (50%) oraz niska cena (39%).

Reputacja marki (24%), polskie pochodzenie produktu (20%), opinia znajomych (19%) i prestiż (14%) to kolejne istotne kryteria zakupowe wskazywane przez respondentów.

Zdaniem prof. UW Dominiki Maison, eksperta ds. zachowań konsumenckich z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, uzyskane wyniki są spójne z tezą, że obecnie jakość produktu i wizerunek kreowany przez media przestają wystarczać. W ostatnich latach można zauważyć istotny wzrost znaczenia reputacji marek i firm.

Ponad połowa badanych (54%) zamierza w tym roku wydać na prezenty nie więcej niż 300 zł. 22% respondentów deklaruje, że przeznaczy na ten cel do 500 zł, 17% do 1000 zł, a pozostała grupa (7%) ponad 1000 zł.

Do najczęściej planowanych prezentów należą perfumy (44%), zabawki dla dzieci (43%), kosmetyki (42%), odzież (38%), książki (32%) i biżuteria (23%). Po 1% badanych zamierza obdarować bliskich meblami, komputerem stacjonarnym czy aparatem fotograficznym.



Większość respondentów (58%) już w połowie listopada miała sprecyzowane plany zakupu prezentów. Wśród pozostałych największa grupa deklarowała podjęcie decyzji w ciągu pierwszych dwóch tygodni grudnia. Nie brakuje także osób, które zakupy zostawią na ostatnią chwilę, tuż przed Wigilią (12%).

Raport można pobrać ze strony www.premiumbrand.com.pl.

O badaniu
Badanie zostało zrealizowane dla Fundacji na rzecz Reputacji Marki „Premium Brand” przez dom badawczy Maison metodą CAWI na panelu Ariadna. Okres realizacji: 13–17 listopada 2015 r. Próba ogólnopolska licząca 1026 osób. Kwoty dobrano według reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.

Zobacz także:


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.10618996620178