Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Laureaci konkursu Kampania Społeczna Roku 2015

Kategoria: Konkursy reklamowe | Autor: | Data: 24 maja 2016
Słowa kluczowe: kampania społeczna roku 2015


23 maja wręczono nagrody i wyróżnienia twórcom 21 kampanii z 85 zgłoszonych do konkursu Kampania Społeczna Roku 2015. „Szlachetny projekt filmowy”, „Organizm w dobrym nastroju” oraz „HIVokryzja. Wyleczmy się” znalazły się wśród nagrodzonych projektów.


Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór narzędzi i efektywność.

Kampania „Szlachetny projekt filmowy” otrzymała nagrodę w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych. Projekt zrealizowany przez Stowarzyszenie Wiosna we współpracy z Biurem Podróży Reklamy jury wyróżniło za coroczną nowatorskość i świeżość promocji kampanii. Podkreśliło także dużą efektywność finansową oraz zaangażowanie ogromnej liczby ludzi.

Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano projektowi Ministerstwa Zdrowia „Organizm w dobrym nastroju”, zrealizowanemu przez agencje VML Poland oraz Task Force Consulting.

Celem działań było zainspirowanie ludzi do zmiany na lepsze – zachęcenie do profilaktyki prozdrowotnej i zdrowego trybu życia. Chodziło też o wzbudzenie zainteresowania tematem zdrowego stylu życia w jak najszerszej grupie odbiorców.

W gronie zwycięzców znalazła się także kampania „HIVokryzja. Wyleczmy się” przygotowana dla Fundacji Psychologii Zdrowia. Jej inicjator, Leo Burnett, pokazuje rzeczywistą osobę żyjącą z HIV. Zabieg ten powoduje, że zjawisko teoretycznie abstrakcyjne i oddalone od odbiorcy zyskuje wymiar konkretny i realny.

W kategorii Kampanie lokalne laureatem została kampania „Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy”, zrealizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Fundacji Dialog. Wśród kampanii o tematyce ekologicznej nagrodzono akcję „Nie śmieć w sieć”, przygotowaną dla firmy Aquanet.

To, co zwraca uwagę w tegorocznej edycji konkursu, to coraz większa liczba nie tylko takich kampanii, które posługują się niekonwencjonalnymi narzędziami, ale również takich, które poruszają tematy dotychczas nieobecne w większym stopniu w debacie publicznej – mówi Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs.

Podczas tegorocznej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Marketing zaangażowany społecznie oraz Marketing miejsc i rozwój regionalny. W kategorii Kampanie 1% przyznano nagrodę akcji „Hospicjum umiera. Na ratunek hospicjum”, zrealizowanej przez agencją Mr. Bloom dla Fundacji Hospicyjnej. Zwycięzcę w kategorii Kampanie zagraniczne wybierało jury międzynarodowe – wygrała „805 million names”, której nadawcą był World Food Programme.

Kampanie zgłoszone w kategorii Akcje zaangażowane społecznie nominowali internauci, oddając głosy na www.kampaniespoleczne.pl. Dalszej selekcji i wyboru nagrodzonych dokonali jurorzy. Ostatecznie statuetka przyznana została kampanii „Możesz to zmienić”. Jej celem było zachęcenie mieszkańców miast do reagowania w sytuacji, gdy stają się oni świadkami napaści lub innej przemocy w przestrzeni publicznej.

W tym roku po raz kolejny przyznane zostały wyróżnienia specjalne. Uzyskały je kampanie:
  • „Tak na dobrą sprawę” Banku BPH, zrealizowana przez agencję Saatchi & Saatchi
  • kolejna edycja „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym” Fundacji PZU, zrealizowana przez VML Poland i On Board PR
  • „Akademia wynalazców im. Roberta Boscha, V edycja”, której realizatorem była agencja Lighthouse Consultants



Nagrody w konkursie Kampania Społeczna Roku 2015:

Kampanie organizacji pozarządowych
  • „Szlachetny projekt filmowy”, nadawca: Stowarzyszenie Wiosna, wykonawca: Stowarzyszenie Wiosna we współpracy z Biurem Podróży Reklamy
  • Uzasadnienie. Jury, przyznając nagrodę główną kampanii „Szlachetny projekt filmowy”, doceniło coroczną nowatorskość i świeżość promocji kampanii, podkreśliło także dużą efektywność finansową oraz zaangażowanie ogromnej liczby ludzi. Kolejne kampanie promujące Szlachetną Paczkę zbudowały silną markę społeczną.

Kampanie instytucji publicznych
  • „Organizm w dobrym nastroju”, nadawca: Ministerstwo Zdrowia, wykonawca: VML oraz Task Force Consulting
  • Uzasadnienie. Uznanie jurorów zyskały: wysoki poziom copywritingu, którym odznaczały się słowa reklamowej piosenki, a także walory produkcyjne kampanii, jak wykonanie utworu oraz animacja. Kampania w niementorski, lecz zabawny sposób zwracała uwagę na kwestie dbania o własny organizm i o zdrowie. Dzięki kreatywności autorów efekt końcowy został osiągnięty przy bardzo skromnym budżecie.

Kampanie firm i fundacji firm

Kampanie lokalne

Kampanie 1%
  • „Hospicjum umiera. Na ratunek hospicjum”, nadawca: Fundacja Hospicyjna, wykonawca: Mr. Bloom
  • Uzasadnienie. Eksperci zwrócili uwagę na dużą efektywność kampanii, która jest kluczowa w wypadku działań ukierunkowanych na zbieranie 1% podatku. Doceniono też przedstawienie trudnego tematu w poruszający sposób.

Kampanie o tematyce zdrowotnej

Kampanie o tematyce ekologicznej
  • „Nie śmieć w sieć”, nadawca: Aquanet, wykonawca: About Ad
  • Uzasadnienie. Akcja przekazywała ważne informacje, które często są nieznane odbiorcom. Doceniono podjęcie niełatwego tematu w inspirujący sposób, a ponadto intrygujące hasło i wysoki poziom językowy kampanii.

Akcje zaangażowane firm (CSR)
  • „Podwórko Nivea. Rodzinne miejsce zabaw”, nadawca: Nivea, wykonawca: MSL Group
  • Uzasadnienie. Kampania zyskała uznanie za sprawą dużego zasięgu, efektywności oraz podsuwania praktycznego, realnego rozwiązania konkretnego problemu społecznego.

Kampanie dla rozwoju (promocja m.in. miast, funduszy)
  • Brak nagrody.

Marketing zaangażowany społecznie (CRM)
  • Brak nagrody.

Akcje zaangażowane społecznie
  • „Możesz to zmienić”, nadawca: Paweł Dąbrowa, Anna Bielecka, wykonawca: Paweł Dąbrowa, Anna Bielecka
  • Uzasadnienie. Kampania była jedną z pięciu inicjatyw wybranych przez internautów w głosowaniu na KampanieSpołeczne.pl do dalszej oceny przez jurorów. Spot w bezpośredni sposób pokazuje, jak wiele zależy od indywidualnej decyzji odbiorcy.

Kampanie zagraniczne

  • „805 million names”, nadawca: World Food Programme, wykonawca: Forsman & Bodenfors
  • Uzasadnienie. Przyznając nagrodę w tej kategorii, jury podkreśla oryginalność inicjatywy i zaskoczenie, jakie wzbudziła u oglądających. Doceniono bardzo osobiste zaangażowanie znanej osoby, które przyciągnęło uwagę i umożliwiło dotarcie do milionów ludzi z wzruszającym, dającym nadzieję przekazem.

Wyróżnienia w konkursie Kampania Społeczna Roku 2015:

Kampanie organizacji pozarządowych
  • „Mama, tata, tablet”, nadawca: Fundacja Dzieci Niczyje, wykonawca: Astro, Ewa Brejnakowska-Jończyk
  • Uzasadnienie. Kampania wyróżniła się pomysłowym, zabawnym spotem, który podsuwał pozytywne i konstruktywne rozwiązanie. Nie zachęcała do całkowitego zakazywania dzieciom korzystania z tabletów, ale do kontroli rodzicielskiej i odpowiedzialnego wykorzystania tego sprzętu. Filmy uzyskały duży zasięg, co zdaniem jurorów ma kluczowe znaczenie w wypadku nowego problemu społecznego, gdyż pozwala rozpocząć szerszą dyskusję na jego temat. Kreacja była także wykorzystywana w innych krajach.

Kampanie instytucji publicznych

Kampanie o tematyce zdrowotnej

  • „Chwile życia”, nadawca: Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych, wykonawca: Opus Film, Young & Rubicam
  • Uzasadnienie. Oceniający zwrócili uwagę na trafnie sformułowany insight oraz oryginalną, przekonującą argumentację.

Kampanie firm i fundacji firm
  • „Wyrzucone.pl”, nadawca: Polymus, wykonawca: Polymus
  • Uzasadnienie. Dobry poziom wykonania ogłoszeń i bardzo precyzyjne zaadresowanie przekazu. Dodatkowo zaletą kampanii jest duży zasięg uzyskany przy małych kosztach na zakup mediów.

Programy edukacyjne firm (CSR)
  • „Tu się sprawdza dorosłość”, nadawca: Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej
  • Uzasadnienie. Doceniono umiejętność stworzenia pozytywnego przekazu, którego celem jest niesprzedawanie alkoholu nieletnim. Pod uwagę wzięto walory estetyczne oraz uniwersalność hasła skierowanego zarówno do nieletnich, jak i sprzedawców.

Kampanie 1%
  • „Poznaj mnie lepiej”, nadawca: Fundacja Sławek, wykonawca: Zielony Pomidor, Bartosz Kruhlik
  • Uzasadnienie. Oceniający docenili odwagę zmierzenia się z rzadko poruszanym tematem, jakim jest powrót byłych więźniów do społeczeństwa.

Kampanie o tematyce ekologicznej
  • „TworzyMy atmosferę”, nadawca: Ministerstwo Środowiska, wykonawca: Profile, BringMore Advertising
  • Uzasadnienie. Sprawnie przeprowadzone, szeroko zakrojone działania PR. Na wyróżnienie zasłużył też filmowy sposób prezentacji prostych rozwiązań, które każdy może wprowadzić w swoim domu.

Akcje zaangażowane firm (CSR)
  • Konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, nadawca: Grupa Jeronimo Martins, wykonawca: AM Art-Media Agencja PR, Xcommunica, Wydawnictwo Zielona Sowa
  • Uzasadnienie. Konkurs miał realny wpływ na promocję polskich autorów i ilustratorów.

Wyróżnienia specjalne w konkursie Kampania Społeczna Roku 2015:

  • „Tak na dobrą sprawę”, nadawca: Bank BPH, wykonawca: Saatchi & Saatchi
  • Uzasadnienie. Uznanie jury zyskało proste i pomysłowe, a zarazem precyzyjne i znakomicie brzmiące hasło kampanii.


  • „Akademia wynalazców im. Roberta Boscha, V edycja”, nadawca: Robert Bosch, wykonawca: Lighthouse Consultants
  • Uzasadnienie. Za długofalowość i konsekwentne prowadzenie programu.

Szczegółowe informacje dotyczące wyników konkursu Kampania Społeczna Roku 2015 znajdują się na stronie www.konkurs.kampaniespoleczne.pl oraz w serwisie KampanieSpoleczne.pl.

Organizatorami konkursu są KampanieSpoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej. Audyt przeprowadziła firma Sustainers.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 624 (26.04)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 613 (28.04)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.11465311050415