4 ważne zasady w promocji wykorzystującej standy POS
  • 0
  • 1
15.09.2016 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

4 ważne zasady w promocji wykorzystującej standy POS

Rozważasz przeprowadzenie promocji z wykorzystaniem dodatkowej ekspozycji w sklepie? Chcesz zastosować stand POS? Zwróć uwagę na kilka ważnych kwestii. Ich uwzględnienie może zoptymalizować koszty oraz wpłynąć na wzrost efektywności promocji.
(Informacja promocyjna)

1. Zaprojektuj stand POS, który współgra z opakowaniami SRP

Już na etapie budowania strategii opakowaniowej warto zastanowić się nad projektem standu POS i wybrać taki, który umożliwi wykorzystanie posiadanych opakowań SRP (shelf ready packaging). Ułatwi to i przyspieszy operację towarowania standu, np. zamiast wykładać 10 słoików na półkę, pracownik jednym ruchem włoży tacę z 10 słoikami.

Z kolei po zakończonej promocji produkty szybko trafią na zwykłe półki sklepowe, gdzie będą nadal świetnie eksponowane. Całość znacząco obniży czas realizacji oraz pozytywnie wpłynie na zmniejszenie kosztów.

Jak do tego podejść? Firma DS Smith praktykuje dwie drogi. Pierwsza polega na projektowaniu standu tak, aby dostosować go do wdrożonego już opakowania SRP. Druga to projektowanie obu rzeczy od podstaw, z przyjęciem za punkt wyjścia np. określonego wymiaru podstawy standu (np. ćwierćpalety).

2. Do promocji wykorzystaj stand POS, a nie stos pudełek

Bardzo często w sklepach pojawiają się dodatkowe ekspozycje w postaci ustawionych w stos pudeł zbiorczych, wypełnionych promowanym produktem. Z pewnością jest to podejście niskokosztowe, trudno jednak nazwać to ekspozycją promocyjną. Należałoby zastanowić się, czy nie czyni to więcej szkody niż pożytku np. dla wizerunku marki.

Większość świadomych reklamodawców zna wyniki badań POPAI, według których ponad 3/4 decyzji zakupowych podejmowanych jest w sklepie. To tam, na najważniejszym etapie ścieżki zakupowej, ma miejsce moment prawdy. Jest to zderzenie oczekiwań i wyobrażeń konsumenta o marce z rzeczywistością.

Czy stos kilku warstw kartonów zbiorczych, na którym stoi kilka butelek markowego płynu do prania, to faktycznie realizacja godna tego brandu? A może wygląda to raczej jak wyprzedaż podrzędnej marki z racji zbliżającego się upływu daty ważności produktu?

Pamiętajmy jeszcze o dodatkowym aspekcie operacyjnym. Jeśli wystawione na górnej warstwie produkty się sprzedadzą, trzeba zaangażować personel sklepu do otwarcia kolejnych kartonów i wyłożenia z nich towaru. Właściciel marki nie ma kontroli nad tym, czy stanie się to od razu, czy np. pół dnia później, gdy personel upora się z innymi zadaniami. Wniosek: stand POS będzie lepszym rozwiązaniem.

3. Pomyśl o tekturowych paletach

Podczas projektowania standów POS należy wziąć pod uwagę możliwości ich integracji z paletą. Część detalistów i sieci handlowych wymaga bowiem, aby stand był dostarczony do centrum dystrybucji na palecie.

Wymóg ten może podnosić koszt całego zestawu. Potrafi też prowadzić do konieczności użycia innych standów, tak aby dostosować je do określonego rozmiaru palety. Brak palety wpływa negatywnie na funkcjonalność całego zestawu oraz na jakość ekspozycji produktów.

Dlaczego? W centrach handlowych pracują wózki widłowe, w sklepach natomiast już tylko tzw. paleciaki, które wożą towar z rampy rozładunkowej do hali sklepowej.

Gdy w grę wchodzą ciężkie produkty i standu bez palety nie da się po prostu przepchnąć, zdarza się, że pracownicy go dekompletują. Kiedy waga będzie niska – przepchną całość, po czym na miejscu ponownie ułożą produkty na półkach standu. Stand wyposażony w paletę można komfortowo przewieźć wózkiem paletowym wprost z rampy do hali.

Warto też mieć na uwadze, że sieci handlowe preferują rozwiązania z jednego rodzaju materiału (najczęściej tektury), ponieważ ułatwia to recykling całego zestawu. Stand, wspólnie ze zintegrowaną z nim paletą tekturową, po zakończonej promocji może być w całości poddany przetworzeniu oraz – co ważne – zbelowany razem z pozostałymi opakowaniami.

4. Powierz realizację profesjonalistom

Na koniec dobrze jest zadać sobie pytanie, jak zorganizować cały proces przygotowania promocji: czy to tworzenia miksu smaków, czy pakowania zestawu promocyjnego, czy też co-packingu standów POS. Każda z tych operacji wymaga zgrania produktów przeznaczonych do promocji i materiałów promocyjnych (gratisu, opakowania promocyjnego itd.).

Opakowanie promocyjne czy stand wcześniej trzeba zaprojektować, przetestować i wyprodukować. Przygotowanie takiej akcji jest organizacyjnym wyzwaniem. Warto rozważyć zlecenie całej operacji firmie, która przejmie jak największą część zadań i wykona je z należytą starannością i profesjonalizmem.

DS Smith Packaging kładzie szczególny nacisk na to, by klient otrzymał kompleksową usługę pod jednym dachem, mając stale kontakt z jednym opiekunem. A zatem: planujesz akcję promocyjną z wykorzystaniem standów POS oraz usług co-packingowych? Skorzystaj z pomocy fachowców.
(Informacja promocyjna)

14 września 2016

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
14.09.2016

IMM: apteki tracą 80% okazji do kontaktu z konsumentami w social media

Branża apteczna w Polsce wciąż mało skutecznie wykorzystuje potencjał mediów społecznościowych, jeśli chodzi o nawiązywanie interakcji z konsumentami – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Od początku roku Polacy w social media ponad 4 tys. razy prosili o polecenie apteki: tej najlepszej, najtańszej, najbliższej bądź czynnej w dogodnych godzinach. Tylko niewielka część z nich doczekała się reakcji i odpowiedzi ze strony aptek.