Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Dyrektywa o e-prywatności a reklama online. List wydawców do Komisji Europejskiej

Kategoria: Prawo | Autor: | Data: 24 listopada 2016
Słowa kluczowe: komisja europejska, iab europe, iab polska, durektywa o e-prywatności


Europejscy wydawcy zwrócili się do Komisji Europejskiej z sugestią zwrócenia uwagi na groźbę poważnego ograniczenia ich przychodów w wyniku wprowadzenia znowelizowanych przepisów w zakresie e-prywatności. Wydawcy z niepokojem odbierają zaproponowaną treść dyrektywy, która może prowadzić do kolejnych ograniczeń w przetwarzaniu danych o niskim ryzyku dla celów reklamowych oraz może zmusić ich do dostarczania treści za darmo.


Adresatami listu otwartego z wyartykułowanymi wątpliwościami są wiceprzewodniczący KE Andrus Ansip i komisarz Günther Oettinger. Pismo zostało podpisane przez ponad 90 europejskich wydawców skupionych wokół 26 lokalnych stowarzyszeń IAB i IAB Europe, a także przez europejskie organizacje zrzeszające wydawców, w tym EPC (European Publishers Council), NME (News Media Europe), EMMA (European Magazine Media Association) oraz ENPA (European Newspaper Publishers’ Association).

Wątpliwości dotyczą dyrektywy 2002/58/EC, znanej również jako dyrektywa cookies. List wzywa Komisję Europejską pod przewodnictwem Jean-Claude’a Junckera do zwrócenia uwagi na znaczącą rolę reklamy opartej na preferencjach i zainteresowaniach konsumentów w modelu finansowania mediów cyfrowych.

Pluralizm mediów, wspierający funkcjonowanie demokratycznych systemów politycznych, w dużej mierze opiera się na dywersyfikacji i bezpieczeństwie źródeł dochodów. Reklama internetowa jest jednym z takich źródeł – podkreślono.

Jak tłumaczy Townsend Feehan, CEO IAB Europe, europejskie media i usługi cyfrowe w dużej mierze zależne są od reklamy online bazującej na danych o użytkownikach. 76% wszystkich przychodów mediów online i ponad 50% wszystkich przychodów aplikacji mobilnych pochodzi właśnie z reklamy.

Co więcej, wykorzystanie danych o preferencjach i zainteresowaniach użytkowników zwiększa efektywność reklamy internetowej przeciętnie o ponad 200% w stosunku do reklamy nietargetowanej – argumentuje Feehan.

Dostęp do najświeższych informacji jest ważny dla milionów mieszkańców Europy i ci z nas, którzy cieszą się komfortem życia w ustrojach demokratycznych, często przyjmują wolność mediów za rzecz oczywistą. Nie można jednak zapominać, że niezależność mediów – nie tylko tych prezentujących wiadomości, informacje sportowe czy rozrywkę, ale także tych stojących na straży demokratycznych wartości – w dużej mierze finansowana jest z reklamy opartej na danych o odbiorcach cieszących się z bezpłatnego dostępu do tychże mediów.

Najnowsze wiadomości, pogłębione raporty, relacje sportowe czy popularne felietony to nie tylko ciekawostki udostępniane w mediach społecznościowych, ale przede wszystkim wartościowe treści, których produkcja obarczona jest ryzykiem. Reklama internetowa bazująca na danych o odbiorcach jest niezwykle efektywna i stanowi kluczowe źródło finansowania profesjonalnej i rzetelnej pracy dziennikarskiej i redakcyjnej. Obowiązujące w Europie regulacje prawne muszą odzwierciedlać to, co obywatele cenią oraz to, w jaki sposób jest to finansowane, dlatego legislacja nie może przekreślać tak istotnego źródła finansowania rynku medialnego
– tłumaczy Angela Mills Wade, dyrektor wykonawcza w European Publishers Council.

Sygnatariusze listu proszą także Komisję o zapoznanie się z własnym dokumentem Better Regulations Agenda. Zapewniają, że regulacje wprowadzone samodzielnie lub we współpracy z europejskimi agendami mogą być skuteczną alternatywą dla rozwiązań legislacyjnych.

Jak podkreślają, środowisko reklamy cyfrowej już wcześniej wypracowało elastyczne i łatwe do zaimplementowania wytyczne do samoregulacji w zakresie cyfrowej reklamy behawioralnej. Gwarantują one użytkownikom dostęp do transparentnej informacji na temat zbierania i przetwarzania danych oraz ich wykorzystania w targetowanej reklamie internetowej.

Pełna treść listu:

Dear Vice-President Ansip, Dear Commissioner Oettinger,

As the European Commission moves to finalise its review of the ePrivacy Directive, the undersigned European publishers, all members of IAB Europe or national IABs, and/or publisher associations EMMA, ENPA, EPC, and NME, would respectfully draw the Commission’s attention to the critical role that revenue from interest-based advertising plays in the financing of online media, and the importance of any new ePrivacy rules not going beyond the already stringent and burdensome provisions of the recently-agreed General Data Protection Regulation (GDPR).

Without the option of interest-based advertising as a viable revenue stream, European media would be hard-pressed to manage the challenging transition to the online environment. This would have obvious negative implications for media plurality over the medium- to longer term, and ultimately for an informed citizenry and functioning democracies.

European law must not dictate business models in the online environment The new ePrivacy instruments must not require the provision of a subscription-based „alternative” to advertising-supported content nor mandate that content be made available for free. Any future ePrivacy instrument must leave European publishers free to determine the optimal business model for their online content and services.

This means that EU regulation should not prevent publishers from making access to their online content conditional on users accepting that their personal data will be lawfully processed to deliver interest-based advertising in full compliance with the GDPR. In line with the principle of „Better Regulation” the Commission should leave room for and encourage effective sectorspecific self- and co-regulatory initiatives such as the European self-regulatory initiative on Online Behavioural Advertising (OBA). Moreover, privacy and data protection laws should not be enlisted to achieve competition enforcement aims.

We look forward to hearing how the Commission intends to take account of this in its next steps on the ePrivacy review.


Wykaz sygnatariuszy listu można znaleźć na stronie www.iabeurope.eu.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 610 (16.01)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 603 (18.01)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.092115163803101