Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Rosyjski bot oszukał branżę na 180 mln dol.

Kategoria: Marketing internetowy | Autor: | Data: 22 grudnia 2016
Słowa kluczowe: the methbot operation, bot, white ops


White Ops, firma zajmująca się dostarczaniem rozwiązań do weryfikacji ludzi na rynku reklamy internetowej, 20 grudnia ogłosiła, że odkryła jedno z najbardziej dochodowych i zaawansowanych oszustw w branży. Rosyjski methbot zdefraudował 180 mln dol. z budżetów na reklamę online.


„The Methbot Operation” kradła największym amerykańskim firmom mediowym i reklamodawcom od 3 do 5 mln dol. dziennie. White Ops publikuje rezultaty badania, by pomóc branży uniknąć dalszych strat.

Methbot był nastawiony na premium programmatic wideo, generując dziennie około 200–300 mln wyświetleń niewykonanych przez ludzi. Liczone były one jako wyświetlenia premium na stronach marek. Ponad 6 tys. najpopularniejszych domen padło ofiarami tego procederu.

Inaczej niż typowe boty, które wykorzystują zainfekowane komputery i standardowe silniki wbudowane w przeglądarki internetowe, methbot tworzy ogromną skalę przez setki serwerów z centrów danych w USA i Amsterdamie. Wykorzystuje też własną przeglądarkę, by zredukować prawdopodobieństwo wykrycia.

Więcej szczegółowych informacji na temat działania rosyjskiego methbota można znaleźć na stronie www.whiteops.com.

Początków istnienia programów zachowujących się jak ludzie można doszukiwać się około 2010 r. Właśnie wtedy znaczenie programmatic buying zaczęło gwałtownie rosnąć.

Według badań przeprowadzonych w 2014 r. w USA przez Association of National Advertisers, 11% reklam typu display było widzianych tylko przez oprogramowanie. Gorzej wyglądało to w wypadku reklamy wideo – co czwarte wyświetlenie nie miało szans odnieść żadnego efektu.

Zobacz też:


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 614 (13.02)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 606 (10.02)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.12378406524658