Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Zdrowe postanowienia noworoczne Polaków – badanie IBRiS

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 28 grudnia 2016
Słowa kluczowe: ibris, lightbox, postanowienia noworoczne



Planujemy przede wszystkim więcej ruchu (fot. Photogenica)
Wśród Polaków, którzy robią noworoczne postanowienia, 36 proc. osób chce się więcej ruszać, 25 proc. zamierza schudnąć, 19 proc. chce zadbać o zdrowsze jedzenie, a 14 proc. planuje rzucenie palenia – wynika z badania przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie LightBox, firmy oferującej catering dietetyczny. Postanowienia noworoczne robi jedna trzecia badanych. Nieco częściej są to mężczyźni (34 proc.) niż kobiety (32 proc.).


Przyzwyczailiśmy się myśleć, że to głównie panie marzą o smukłej sylwetce. Tymczasem według badania schudnąć chce w przyszłym roku prawie 29 proc. mężczyzn i nieco ponad 21 proc. kobiet (spośród osób, które zaplanowały już postanowienia noworoczne).

46 proc. kobiet, które będą robiły postanowienia na nowy rok, zamierza więcej się ruszać. Panów, którzy mają taki sam cel, jest znacząco mniej – 25 proc. Nie wiadomo jednak, jak się to ma do poziomu aktywności fizycznej obu płci: czy panowie ćwiczą już na tyle często, że trudno im dać z siebie więcej, czy może panie ćwiczą tak mało, że mają jeszcze duże pole do popisu.

Autorzy postanowień noworocznych mają coraz większą świadomość roli zdrowego odżywiania się. 25 proc. kobiet chce w nowym roku zadbać o zdrowsze jedzenie. Mężczyzn, którzy mają taki sam plan, jest o połowę mniej – 12 proc.

Pierwsze 3 miejsca na liście priorytetów u kobiet, które mają już noworoczne postanowienia, to:
  • więcej się ruszać – 46 proc.
  • spędzać więcej czasu z rodziną – 35 proc.
  • zadbać o zdrowsze jedzenie – 25 proc.
U mężczyzn pierwsza trójka noworocznych priorytetów brzmi następująco:
  • spędzać więcej czasu z rodziną – 37 proc.
  • schudnąć – 29 proc.
  • rzucić palenie – 28 proc.

O badaniu
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie LightBox przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS wśród 1,1 tys. respondentów powyżej 18. roku życia. Przeprowadzono je 16 i 17 grudnia 2016 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 614 (13.02)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 606 (10.02)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.12395000457764