Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Mona Tusz dla projektu „Uniqa Art Łódź”

Kategoria: Design | Autor: | Data: 28 grudnia 2016
Słowa kluczowe: uniqa, uniqa art łódź, łódź, mona tusz


Na ścianie przy centrali firmy ubezpieczeniowej Uniqa w Polsce powstał przestrzenny mural. Autorką pracy jest katowicka artystka Mona Tusz. To czwarta realizacja w ramach projektu artystycznego „Uniqa Art Łódź”.


Projekt organizuje Łódzkie Centrum Wydarzeń, którego sponsorem jest marka. Tym razem do Łodzi przyjechała artystka z Katowic, absolwentka tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych. Jej praca to mural pod tytułem „Yule”.

Kompozycja powstała na ponad 30-metrowym murze biegnącym wzdłuż al. Mickiewicza. Mona Tusz jest znana z prac o baśniowej tematyce. Tym razem sięgnęła po różne materiały – szkło barwione, drewno, metal.
Inspiracją dla niej było święto celtyckie związane z obchodami najdłuższej nocy w roku. Mural został oświetlony, dzięki czemu można podziwiać go również po zmroku.




Prezentuje to, co stanowi jedno z głównych założeń całego projektu „Uniqa Art Łódź” – odejście od klasycznych, wyłącznie malarskich murali oraz wykorzystywanie różnorodnych materiałów i technologii. Przy ul. Gdańskiej 132 mieliśmy do czynienia z poziomą, stosunkowo niską elewacją, którą ogląda się głównie z perspektywy chodnika, przechodząc obok. Ze względu na warunki ekspozycyjne, nasycenie tej powierzchni różnorodnymi detalami jest najciekawszym i najbardziej adekwatnym zabiegiem artystycznym – mówi Michał Bieżyński, dyrektor artystyczny projektu „Uniqa Art Łódź” z Łódzkiego Centrum Wydarzeń.




Mona Tusz od 2007 r. realizuje projekty streetartowe. Jako artystka spełnia się również w fotoreportażu, rzeźbie, grafice, scenografii. Mieszka i pracuje na Śląsku.

To czwarte dzieło w ramach „Uniqa Art Łódź”. Celem całego przedsięwzięcia jest tworzenie nowoczesnych obiektów artystycznych, które na stałe bądź tymczasowo wpisują się w krajobraz miasta.

Pierwszym twórcą zaproszonym do projektu był Lump, artysta ze Szczecina, absolwent poznańskiej ASP. Stworzył cykl sześciu tymczasowych instalacji artystycznych wykorzystujących słupy plakatowe przy ul. Piotrkowskiej.

Kolejną realizacją był mural trójki artystów – Grupy Etam i Roberta Procha – który powstał w centrum Łodzi, przy Off Piotrkowskiej (ul. Roosevelta 18). Amerykańska artystka Crystal Wagner stworzyła z kolei różnokolorową instalację na narożnej fasadzie kamienicy przy ul. Piotrkowskiej 29.

Następnym dziełem będzie wielkoformatowa rzeźba dwójki artystów z Warszawy – Tomasza Górnickiego i Chazme. Powstanie ona w lutym 2017 r.

Zobacz też:


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 610 (16.01)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 603 (18.01)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.099174022674561