Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Filmy, żywność i sklepy – czołówka branż w wideo online. Badanie Gemiusa

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 29 grudnia 2016
Słowa kluczowe: gemius, wideo online


W listopadzie reklamy wideo najczęściej emitowane były w serwisach Facebook i YouTube. Największy zasięg miały natomiast kreacje dotyczące filmów, żywności oraz promujące sklepy – klasyczne i internetowe. Gemius sprawdził, jakie branże i marki najmocniej promowały się reklamami wideo w polskim Internecie.


Największą skutecznością w docieraniu do użytkowników Sieci za pomocą filmów reklamowych wykazała się branża oferująca filmy, multimedia, książki i płyty. Spoty o tej tematyce dotarły do niemal 16,2 mln realnych użytkowników, co oznacza 59,7 proc. wszystkich internautów (źródło: GemiusAdReal).

Ponad połowa z nich natrafiła na spoty wideo Netflixa. Z wynikiem 53,2 proc. znalazł się on na wyraźnym prowadzeniu przed innym dystrybutorem filmów, United International Pictures (30,1 proc.).

Pomiędzy kolejnymi reklamodawcami różnice w udziale pod względem emisji nie były już tak duże: Warner Bros. Entertainment – 26,8 proc., TVN – 23,5 proc., Player.pl – 21,8 proc.

Wydawcą, który najczęściej emitował reklamy wideo tego sektora, był Facebook. W tym serwisie oglądało je 54,9 proc. z 16,2 mln realnych użytkowników, do których dotarły spoty z branży związanej z filmami, multimediami, książkami i płytami.

Jak tłumaczy Marta Sułkiewicz, ekspert ds. reklamy wideo online w Gemiusie, ta kategoria produktów pierwszą pozycję zawdzięcza przede wszystkim wielkiej ofensywie Netflixa. Od kilku miesięcy prowadzi on bardzo intensywne działania online.

Kampania Netflixa, którą obserwujemy nie tylko na polskim rynku, to dopiero początek wielkiej bitwy w branży SVOD – wideo na żądanie w modelu subskrypcji. Dla dystrybutorów filmowych listopad to również czas premier. W ostatnim miesiącu mieliśmy okazję obserwować spoty promujące takie produkcje, jak „Sprzymierzeni” czy „Nowy początek”. Wybór wideo online jako formy dotarcia do internautów nie powinien dziwić w wypadku tej grupy reklamodawców – dodaje Sułkiewicz.



Reklamodawcy promujący jedzenie wybierali przede wszystkim serwis YouTube. Za jego pośrednictwem dotarli do 42,8 proc. realnych użytkowników spośród 15,6 mln tych, którzy zobaczyli kreacje promujące żywność. Facebook znalazł się na drugim miejscu z wynikiem 39 proc.

Na kolejnych miejscach w rankingu serwisów wyświetlających te reklamy znalazły się portale Grupy Wirtualna Polska i Onetu z wynikami po mniej więcej 24 proc. oraz grupy TVN z rezultatem 15,6 proc.

Najczęściej emitowane były kreacje firmy Łowicz, które odtworzyło niemal 31 proc. internautów oglądających reklamy produktów spożywczych. Na drugim miejscu były przysmaki dla... zwierząt. Spoty Puriny dotarły do 29,1 proc. osób oglądających kampanie online reklamujące jedzenie.

Reklamodawcom z branży handlowej udało się dotrzeć do 14,7 mln realnych użytkowników, którzy stanowią 54,1 proc. wszystkich internautów. Najwięcej z nich natrafiło na kreacje reklamowe na Facebooku (41,5 proc.) i YouTube (37,5 proc.).

Polskim internautom najczęściej wyświetlano spoty firmy Zalando – odtworzyło je 46,8 proc. użytkowników Sieci, którzy oglądali reklamy o tematyce handlowej. Drugim wśród najbardziej aktywnych reklamodawców wideo okazał się serwis Motomi.pl (37,2 proc.).

Postała trójka firm handlowych promujących się przez kreacje online odnotowała zbliżone wyniki: od niecałych 22 proc. (Lidl), przez 20 proc. (Ikea), do 19,3 proc. (Allegro.pl).

Na liście najaktywniejszych w wideo online reklamodawców z branży handlowej czołowe miejsca zajmują te marki, które reprezentują handel elektroniczny. Co ciekawe, do tej pory spoty wideo były domeną głównie sklepów tradycyjnych, a internetowe skupiały się przede wszystkim na reklamie display w modelu performance. Od jakiegoś czasu obserwujemy jednak inwestycje e-sklepów w wizerunkowe kampanie wideo online. Zalando po raz kolejny pojawia się w telewizji i wideo online przed świętami, podczas gdy Motomi.pl próbuje wejść w masową świadomość, by stać się realną konkurencją dla Otomoto – komentuje Marta Sułkiewicz.

Ekspertka Gemiusa podkreśla również, że wszystkie 3 wspomniane branże – media, żywność i handel – są bardzo aktywne w wideo online przez cały rok. Reklamodawcy z branży spożywczej i handlowej do budowania zasięgu najczęściej wykorzystują telewizję, a wideo online używają do dobudowywania zasięgu. Z kolei dystrybutorzy filmów koncentrują się ostatnio bardziej na Internecie.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.13924717903137