Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

„Płatności cyfrowe 2016” – raport Izby Gospodarki Elektronicznej

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 3 stycznia 2017
Słowa kluczowe: izba gospodarki elektronicznej, e-izba, mobile institute, płatności cyfrowe


Polacy coraz chętniej korzystają z płatności cyfrowych – pokazuje raport „Płatności cyfrowe 2016”, przygotowany przez Mobile Institute i Izbę Gospodarki Elektronicznej​. 46 proc. ankietowanych zadeklarowało, że dokonuje płatności elektronicznych.


Najpopularniejszym produktem finansowym i transakcyjnym używanym przez Polaków jest internetowe konto bankowe. Wskazało na nie 36 proc. respondentów. Drugie miejsce, z wynikiem 35 proc. korzystających, przypadło karcie płatniczej.

Konta typu PayU bądź PayPal wykorzystuje w realizacji płatności 29 proc. badanych osób. Jedna piąta ankietowanych wskazała na aplikację mobilną typu Blik, IKO czy PeoPay.

Zdaniem Adama Tochmańskiego, dyrektora departamentu systemu płatniczego NBP, rozwojowi płatności cyfrowych sprzyjają: istniejące w Polsce otoczenie regulacyjne oraz zwiększający się poziom innowacyjności i zakres dostępności infrastruktury płatniczej.

Badanie pokazuje, że polscy internauci cenią wysoko również pewność otrzymania zakupów. Wskazuje na to nadal stosunkowo wysoki udział płatności gotówkowych przy odbiorze produktów kupionych online.

Rozwój bezgotówkowych form płacenia za zakupy internetowe, zapewniających bezpieczeństwo płatnika zarówno w wypadku płatności realizowanej w momencie zakupu, jak i przy odbiorze produktu, będzie sprzyjał zmniejszaniu udziału płatności gotówkowych w e-commerce i m-commerce – dodaje Tochmański.

Na łamach raportu opisano obecne podejście Polaków do płatności cyfrowych. Popularyzacja tych form nie oznacza, że przestajemy płacić gotówką. Upowszechnia się raczej zjawisko płatności omnichannel.

Inne zagadnienia zawarte w opracowaniu „Płatności cyfrowe 2016”:
  • z jakich produktów finansowych i transakcyjnych korzystają e-konsumenci
  • ile razy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy przeciętny e-konsument dokonał płatności elektronicznych
  • jakie są przyczyny płacenia gotówką za zakupy zrobione w Internecie
  • jakie formy płatności online i mobile preferują Polacy
  • co Polacy sądziliby o ewentualnym wycofaniu gotówki z obiegu
Cały raport można znaleźć na stronie www.ecommercepolska.pl.

O badaniu                                 
Raport „Płatności cyfrowe 2016” powstał na podstawie badania zrealizowanego przez agencję Mobile Institute metodą CAWI za pomocą elektronicznych ankiet responsywnych emitowanych na stronach WWW oraz wysyłki e-mailowej. Dane zbierane były między 24 listopada a 3 grudnia 2016 r. Zebrano opinie 2051 internautów.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 619 (22.03)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 610 (22.03)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.1505069732666