Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Solgaz – ulubieniec Wykopu w ogniu krytyki

Kategoria: Marketing społecznościowy | Autor: | Data: 9 stycznia 2017
Słowa kluczowe: solgaz, wykop.pl


Polski producent AGD, firma Solgaz od dawna cieszyła się sympatią użytkowników serwisu Wykop.pl. Ostatnio jednak zebrały się nad nią czarne chmury. Wszystko przez odpowiedź na jeden negatywny komentarz internauty.


Firma jest bardzo aktywna w popularnym serwisie: doradza, zadaje pytania i udziela odpowiedzi. Włącza się m.in. w dyskusje dotyczące sprzętu AGD czy urządzania kuchni, a także rozdaje gadżety, m.in. kubki. Nie prowadziła dotąd nachalnej komunikacji, dzięki czemu internauci traktowali ją jak równorzędnego użytkownika Wykopu.

W odpowiedzi na krytyczny komentarz wykopowicza Solgaz powołał się na testy, które miały udowadniać m.in. mniejsze zużycie gazu przez jego płyty grzewcze. Dociekliwych internautów odesłał jednak do... Facebooka, Onetu czy AGD Labu.





Tym samym firma ściągnęła na siebie falę krytyki. Internauci zarzucają jej m.in. brak weryfikowalnych informacji o właściwościach sprzętu, brak rzetelności, a nawet kłamstwo. Zdaniem niektórych wykopowiczów pozytywne komentarze o produktach Solgazu mogły być kupione lub pisane przez jego pracowników.






Główne zarzuty wobec Solgazu to:
  • brak rzetelnych informacji o produktach (wykopowicze przywoływane testy i certyfikaty ocenili nisko, punktując szczególnie „certyfikat Onetu”);
  • posługiwanie się nieetycznym marketingiem szeptanym w ubiegłych latach (fałszywe konta, z których przesyłano pozytywne opinie i odpowiedzi w rozmowach na forach);
  • coraz bardziej rozpaczliwa komunikacja na Wykopie i w serwisach społecznościowych – marka nie radzi sobie z kryzysem;
  • wycieczki personalne w odpowiedziach udzielanych użytkownikom;
  • lekceważenie całej sytuacji przez prowadzącego komunikację Solgazu na Wykopie i w innych serwisach Jakuba Biela – dotychczasowego ulubieńca Wykopu, który poradził sobie nawet z falą hejtu po publikacji wspólnego zdjęcia z Jarosławem Kuźniarem, wyjątkowo nielubianym przez tę społeczność.

 



8 stycznia wieczorem ukazała się odpowiedź firmy na zarzuty:




Nie powstrzymało to jednak zalewu krytyki. Sytuację komentują w mediach społecznościowych ludzie z branży interaktywnej, a dyskusja wciąż się toczy. Monika Czaplicka, która specjalizuje się w kryzysach w social media, monitoruje sytuację i dokumentuje wątki przewijające się w dyskusjach sieciowych na swoim blogu Czaplicka.eu/solgaz-afera-wykop/.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
Pokora
Po-rada (09:03 2017-01-16)
Kolejna lekcja pokory dla "czarodzieja" marketingu. Kolejna przezeń zlekceważona. Punch!
Dane
Cnota (11:42 2017-01-11)
Należy wspierać swoje marki tak jak to robią Anglicy, Francuzi czy Niemcy, ale z pełnym szacunkiem zamieszanie medialne jest nieadekwatne do znikomych udziałów rynkowych tego producenta. Ewidentne jest to dyletanctwo agencji obsługującej Solgaz albo działu marketingu, które zderzylo się z pewnie z inna agencja albo konkurencja w sieci.


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.089927196502686