Ordo Iuris zawiadamia UOKiK o „dyskryminacyjnych praktykach Facebooka”
  • 0
  • 1
25.01.2017

Ordo Iuris zawiadamia UOKiK o „dyskryminacyjnych praktykach Facebooka”

Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris zawiadomił prezesa UOKiK o stosowaniu przez serwis Facebook praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i nadużywaniu przez niego pozycji dominującej. Jak twierdzą przedstawiciele organizacji, to reakcja na liczne doniesienia dotyczące stosowania przez serwis społecznościowy dyskryminacyjnych praktyk sprzecznych z polskim porządkiem prawnym.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

54814 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

łolaboga

7 lat temu

Facebook skończy tak, jak Gazeta Wyborcza?

Brawo Ordo Iuris. Konsumenci wiele lat temu decydując się na korzystanie z usług facebooka liczyli na zachowanie apolitycznych standardów przez fb. W zamian oddali swoją prywatność, na której firma zarabiała i zarabia, oraz dzięki temu zbudowała swoją potęgę. Nie jest tak, że jak teraz mi się nie podoba to mogę przestać korzystać, bo to prywatna firma.
Może to czas, aby takie instytucje jak fb zdecydowały się, czy chcą uczestniczyć w propagandowej wojnie opowiadając się po jednej stronie barykady, czy wolą być komercyjną, apolityczną firmą. Przypadek Gazety Wyborczej pokazuje, że odejście od realizacji podstawowych funkcji, dla których przedsiębiorstwo została stworzone na rzecz polityki nieuchronnie prowadzi do upadku (nawet jeśli początkowo przynosi to sukcesy finansowe).

Rozwiń komentarze

25 stycznia 2017

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 3
25.01.2017

Globalny handel transgraniczny online będzie rósł o 27% rok do roku – raport Poczty Polskiej

Wzrost handlu transgranicznego to jeden z głównych czynników, które będą miały wpływ na lokalnych konsumentów i przedsiębiorców w najbliższym czasie. Jak wynika z raportu „Cross border e-commerce. Szansa czy zagrożenie?”, opracowanego przez Pocztę Polską, rynek cross-border w e-commerce zdominowały Chiny, Wielka Brytania, Niemcy i Stany Zjednoczone. To właśnie sklepy w tych państwach są najchętniej wybierane przez globalnego konsumenta.