Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Ogólnopolska kampania na rzecz ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami w Internecie (wideo)

Kategoria: Kampanie społeczne | Autor: | Data: 7 lutego 2017
Słowa kluczowe: fundacja dajemy dzieciom siłę, fundacja dzieci niczyje, nask, astro group, lordfader studio


Ponad 80% dzieci w wieku przedszkolnym regularnie korzysta z Internetu. Z wiekiem dzieci odsetek ten dynamicznie rośnie. Tymczasem niekontrolowany dostęp najmłodszych do wirtualnego świata coraz częściej skutkuje kontaktem z nieodpowiednimi treściami. Dlatego Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę i NASK rozpoczynają kampanię „Chroń dziecko w Sieci”.


Według badań* co piąte dziecko przyznaje, że zdarzyło mu się trafić na treści internetowe przeznaczone tylko dla dorosłych. Były to głównie treści erotyczne i pornograficzne, ale także strony zawierające wulgaryzmy czy brutalną przemoc. 89% młodych uczestników badań deklaruje, że trafiło na nie przypadkowo.

Jednocześnie tylko 8% rodziców deklaruje świadomość tego, że może to dotyczyć ich dzieci. 38% rodziców uznaje problem szkodliwych treści za znaczący, co piąty rodzic nigdy nie rozmawiał z dziećmi o bezpieczeństwie online, a spośród tych, którzy to zrobili, połowa poruszała temat treści.

53% rodziców deklaruje, że ustaliło z dziećmi zasady korzystania z Internetu. Najczęściej jednak dotyczą one jedynie limitu czasu. 13% rodziców stosuje oprogramowanie filtrujące w komputerze lub laptopie, zaś wykorzystywanie go w tabletach i smartfonach używanych przez dzieci potwierdza kilka procent z nich.





Kampania „Chroń dziecko w Sieci” adresowana jest głównie do rodziców, którzy mają największy wpływ na bezpieczeństwo dzieci. Mimo wagi problemu autorzy akcji zdecydowali się na lekką formę przekazu, która nie demonizuje zjawiska, ale zwraca uwagę rodziców na ich rolę w zapewnieniu dziecku bezpieczeństwa w Internecie.

Przekazy zawarte w teledysku, reklamach telewizyjnych, radiowych i prasowych oparte są na treści piosenki śpiewanej przez 11-letnią Marysię Nowak.



W działania zaangażował się znany dziennikarz, prezenter i lektor Tadeusz Sznuk, który użyczył głosu w filmach instruktażowych dla rodziców. Jego przestrogę: „Chroń dziecko przed szkodliwymi treściami w Sieci. To bardzo ważne. I całkiem proste” można usłyszeć również w reklamach telewizyjnych i radiowych.







Kampania prowadzona będzie w tradycyjnych mediach ogólnopolskich i lokalnych oraz w serwisach społecznościowych. Platformą internetową akcji jest serwis www.dzieckowsieci.pl.

Działania realizują: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje) oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa w ramach aktywności Polskiego Centrum Programu Safer Internet. Autorem słów piosenki „Mama i tata” jest Łukasz Wojtasik (FDDS). Nagranie zrealizowano w Lordfader Studio. Animacje stworzyła Astro Group.



*„Rodzice i dzieci wobec zagrożeń dzieci w Internecie”, TNS dla Orange Polska i Fundacji Orange we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, czerwiec 2016 r.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
Dumb ways to...
Ola (13:03 2017-02-15)
Widać, że twórcy bardzo mocno inspirowali się kampanią "Dumb ways to die" metra w Melbourne.


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 623 (20.04)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 612 (11.04)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.090636014938354