Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Polskim YouTube rządzą Cyber Marian, DonGuralesko i Red Lipstick Monster – analiza PSMM

Kategoria: Media | Autor: | Data: 17 lutego 2017
Słowa kluczowe: psmm, press service monitoring mediów, cyber marian, donguralesko, red lipstick monster


Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności twórców filmów na YouTube. Który z nich ma największy potencjał reklamowy? Według analizy firmy Press-Service Monitoring Mediów na podium są: Cyber Marian, DonGuralesko i Red Lipstick Monster.


Numerem 1 zestawienia został Cyber Marian z wynikiem 1,5 tys. publikacji. Za nim uplasował się DonGuralesko (1,4 tys.), który nieznacznie wyprzedził Red Lipstick Monster (1,4 tys.).

W pierwszej piątce znaleźli się także: 20m2 i Letni Chamski Podryw, a na kolejnych miejscach: MaxFloRecTV, ReZigiusz, Gimper, StepRecords, Krzysztof Gonciarz i Stuu.

Liczba publikacji na temat twórców z YouTube w 2016 r.:



Promocyjnie najbardziej zyskała Red Lipstick Monster. Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na jej temat wyceniono na prawie 17 mln zł.

Tyle należałoby wydać na informacje wyemitowane w telewizji, radiu i prasie bądź artykuły sponsorowane na portalach internetowych, aby uzyskać taki sam poziom ekspozycji kanału na YouTube, co w wypadku opublikowanych materiałów.

Pod względem AVE drugie miejsce zajął kanał 20m2 z wynikiem 7,8 mln zł. Kolejne to: ReZigiusz (6 mln zł), Stuu (5,3 mln zł) oraz Krzysztof Gonciarz (4,9 mln zł).

Na czołowych miejscach znaleźli się także: Littlemoonster96, Polimaty, AbstrachujeTV, DonGuralesko, Cyber Marian, SA Wardęga i Banshee.

Ekwiwalent reklamowy materiałów opublikowanych na temat youtuberów w 2016 r.:



Największe dotarcie osiągnęły materiały nawiązujące do kanału 20m2 Łukasza Jakóbiaka. Potencjalnie można się było z nimi zetknąć 710 mln razy. Na miejscu drugim znalazła się Red Lipstick Monster – dotarcie w jej wypadku wyniosło 410 mln kontaktów. Zestawienie top 3 zamyka DonGuralesko z wynikiem 299 mln kontaktów.

Twórców tych nie brakowało także na okładkach czasopism. Najczęściej dziennikarze informowali na jedynkach o ReZigiuszu, a następnie o DonieGuralesko i Letnim Chamskim Podrywie. Kolejne lokaty należały do kanałów: Red Lipstick Monster, Stuu, Abstrachuje TV, JDabrowsky, 20m2, Smav i Littlemoonster96.

95 proc. materiałów, które nawiązywały do Cyber Mariana, pochodziło z Internetu. Drugim co do popularności źródłem w jego wypadku okazała się prasa (4 proc. przekazu), a trzecim telewizja i radio (1 proc.).

Materiały na temat Cyber Mariana najczęściej publikowane były na portalach: Apynews.pl, Naekranie.pl i Wirtualnemedia.pl oraz w tytułach: „Press”, „Bravo” i „Dziennik Elbląski”. W telewizji i radiu dominowały: TVN Turbo, TVP2 oraz Radio Eska Trójmiasto.

Procentowy udział materiałów na temat Cyber Mariana:


W radiu i telewizji najczęściej mówiono o DonieGuralesko. Te media stanowiły 5 proc. całkowitego przekazu.

DonGuralesko najczęściej pojawiał się w stacjach: WTK, Polskie Radio Program 4, Radio Eska Wrocław. Portale internetowe zgarnęły 91 proc. medialnego tortu vlogera. Prym wiodły: Cojestgrane24.wyborcza.pl, Kulturadostepna.pl i Cgm.pl. Prasa stanowiła 4 proc., a najaktywniejsze  tytuły to: „Polska – Głos Wielkopolski”, „Polska – Dziennik Zachodni” i „Gazeta Wyborcza – Płock”.

Dziennikarze prasowi zdecydowanie najczęściej pisali o Red Lipstick Monster. 8 proc. przekazu należało właśnie do tego medium. Duże zainteresowanie okazały: „Nowości”, „Express Bydgoski”, „Glamour”.

Najwięcej publikacji ukazało się jednak w Internecie – 90 proc. całości przekazu. Najwięcej uwagi Red Lipstick Monster poświęciły Apynews.pl, Wizaz.pl i Vstars.pl. W telewizji i radiu vlogerki dotyczyło 30 materiałów, co stanowiło 2 proc., niemniej pojawiała się ona głównie w ogólnopolskich stacjach: TVN, TVP2 i Superstacja.

Popularność medialna vlogerów rozkładała się dosyć równomiernie przez cały zeszły rok. Tylko w kilku wypadkach można dostrzec wyraźne piki. Największy skok odnotował Cyber Marian w listopadzie, a następnie Red Lipstick Monster w grudniu, Letni Chamski Podryw w lutym, Gimper i ReZigiusz w marcu.

Niewielkie wzrosty popularności medialnej analitycy PSMM odnotowali także w maju i czerwcu. Pierwszy dotyczył DonaGuralesko, a drugi Cyber Mariana.

O badaniu
Press-Service Monitoring Mediów przebadał częstotliwość występowania w mediach 25 najbardziej medialnych youtuberów z zestawienia stu najpopularniejszych polskich kanałów na YouTube.

Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Metoda: ilościowa analiza danych. Raport dotyczy 2016 r. Dwadzieścia pięć najczęściej wzmiankowanych kanałów poddano badaniu jakościowemu.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 627 (24.05)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 616 (24.05)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.12012887001038