Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Amerykanka szuka Wojtka z Warszawy. To część kampanii reklamowej (wideo)

Kategoria: Marketing społecznościowy | Autor: | Data: 22 marca 2017
Słowa kluczowe: reserved, wojtek z warszawy, warsaw creatives


Kilka dni temu w Internecie pojawił się film, w którym młoda Amerykanka prosiła o pomoc w odnalezieniu mężczyzny poznanego na koncercie w Warszawie. Tysiące internautów zaangażowało się w poszukiwania. Tymczasem okazało się, że to akcja promocyjna marki Reserved.


Dee Dee w filmie zamieszczonym na YouTube opowiadała o koncercie, podczas którego poznała Wojtka, chłopaka z Warszawy. Zdradziła, że wywarł on na niej niesamowite wrażenie. Przegadali wspólnie całą imprezę. Niestety, przy wyjściu z klubu dziewczyna zgubiła swojego towarzysza.



Nie mając żadnych danych kontaktowych Wojtka, Dee Dee postanowiła wykorzystać potęgę Internetu. Polscy internauci zaangażowali się w działania, udostępniając film. Akcja trafiła też do mediów głównego nurtu.

Wszystko wyjaśniło się 22 marca. Poszukiwania Wojtka z Warszawy stanowią część kampanii „Polski chłopak” marki odzieżowej Reserved.

Akcję przygotowała agencja Warsaw Creatives. O szczegółach opowiedzieli Linda Czerniawska i Paweł Walicki w rozmowie z Maciejem Budzichem, autorem bloga Mediafun. Celem działań ma być promowanie marki wśród mężczyzn.









Źródło: Reserved, Facebook

Opinie internautów są mocno podzielone. Część z nich gratuluje marce udanej akcji, większość jednak czuje się oszukana i rozczarowana takim obrotem spraw. Świadczą o tym komentarze pod filmem i na fan page’u marki.

***
Nie jest to pierwszy przykład wykorzystania tzw. fake news przez markę na polskim rynku. W 2014 r. popularna blogerka Maffashion poinformowała, że skradziono jej telefon. Jak się później okazało, była to akcja promująca Orange Cloud.

[Aktualizacja]
Marka opublikowała post, w którym m.in. wyjaśnia, że akcję przygotowała po to, by pokazać, jak wspaniali są polscy mężczyźni. Zaznacza również, że choć historia jest zmyślona, mogłaby wydarzyć się naprawdę.





Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.12507605552673