Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Polak w cukierni. Badanie ARC Rynek i Opinia (infografika)

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 19 kwietnia 2017
Słowa kluczowe: arc rynek i opinia


Polacy odwiedzają cukiernie i lodziarnie średnio 2–3 razy w miesiącu i wydają zazwyczaj jednorazowo od 10 do 20 zł. Najczęściej odwiedzane są lokalne punkty. Spośród sieci najbardziej znane są Grycan oraz E.Wedel – pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia.


Gdzie najczęściej wstępują Polacy, by zjeść coś słodkiego w mieście? W badaniu najczęściej wskazywane były lokalne cukiernie i lodziarnie oraz McDonald’s/McCafé – te najczęściej odwiedzają ludzie młodzi, z miast poniżej 20 tys. mieszkańców.

Domeną dużych miast są kawiarnie oraz cukiernie sieciowe: Wedel, Blikle i Tchibo. Do lodziarni i cukierni na coś słodkiego chodzą zarówno kobiety, jak i mężczyźni, przy czym panie częściej wybierają kawiarnie sieciowe.

Ciasta i ciastka najchętniej konsumowane są w Cukierniach Sowa, w Wedlu oraz Tchibo. Pączki to domena Bliklego, zaś lody – Grycana, McDonald’s/McCafé oraz Cukierni Sowa.



Źródło: „Sweet Monitor”, ARC Rynek i Opinia, marzec 2017 r.

Wśród odwiedzających cukiernie i lodziarnie największą grupę (41%) stanowią ci, którzy bywają w nich 2–3 razy w miesiącu. Niemal co trzeci Polak odwiedza te miejsca raz na miesiąc. Co dziesiąty deklaruje, że w ciągu ostatniego miesiąca nie odwiedził ani razu cukierni lub lodziarni.



Źródło: „Sweet Monitor”, ARC Rynek i Opinia, marzec 2017 r.

Jednorazowo Polacy wydają w cukierniach i lodziarniach najczęściej od 10 do 20 zł – tyle zazwyczaj kosztuje zestaw ciastko + napój. Mało kto wydaje mniej niż 5 zł lub powyżej 30 zł.



Źródło: „Sweet Monitor”, ARC Rynek i Opinia, marzec 2017 r.

Co czwarty badany zamierza w przyszłości częściej odwiedzać cukiernie i lodziarnie. Jest to większa grupa od tej deklarującej rzadsze chodzenie do cukierni czy lodziarni w przyszłości.

Z badania wynika, że największą zachętą do częstszych odwiedzin byłyby różnego rodzaju atrakcyjne oferty cenowe. Jednocześnie 38% badanych przyznaje, że obecnie rzadziej chodzi do cukierni lub lodziarni niż jeszcze 5 lat temu.



Źródło: „Sweet Monitor”, ARC Rynek i Opinia, marzec 2017 r.
 
O badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą wywiadów wspomaganych komputerowo CAWI (na ePanel.pl). Liczebność próby N=721 – osoby w wieku 15–55 lat, które w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odwiedziły kawiarnię, cukiernię lub lodziarnię.



Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.094688177108765