Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Kiedy korzystamy z polecenia przy wyborze produktu? Raport „Lojalni 2017”

Kategoria: Programy lojalnościowe i CRM | Autor: | Data: 20 kwietnia 2017
Słowa kluczowe: ariadna, lojalność


Ponad cztery piąte (82%) polskich konsumentów korzystających z Internetu poleca znajomym produkt lub usługę. Niemal dwie trzecie badanych (57%) poleca innym zakup konkretnego produktu lub usługi co najmniej raz w miesiącu, w tym 14% robi to raz w tygodniu lub częściej. Takie wyniki przyniosło ogólnopolskie badanie „Lojalni 2017 – raport o konsumentach” przeprowadzone na panelu Ariadna.


Najczęściej polecane są produkty spożywcze. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy 42% konsumentów poleciło je innym osobom. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki (39%).

Chętnie też rekomendujemy odzież (35%), książki (30%), sklepy (29%) czy smartfony (27%). Najrzadziej polecamy sobie takie produkty, jak motocykle (2%), bilety lotnicze (4%), materiały biurowe i usługi prawne (po 6%).



Blisko co czwarty badany poleca innym sprzęt AGD, z którego już korzysta, a także fryzjera, z którego jest zadowolony.

Jak często badanym zdarza się kupić polecany produkt lub skorzystać z polecanej usługi? 21% pytanych odpowiedziało, że raz w miesiącu. Aż 72% respondentów podejmowało dotychczas decyzje zakupowe pod wpływem polecenia. Najczęściej kupowali w ten sposób produkty spożywcze (34%), kosmetyki (34%), odzież (25%) i książki (21%). Tylko 6% pytanych w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wybrało natomiast pub na podstawie rekomendacji znajomych.

To, co warto kupić, najczęściej polecamy sobie w rozmowie bezpośredniej (76%) lub telefonicznej (32%). Co czwarta pytana osoba dzieliła się opinią w sklepie, a co piąta (19%) w serwisach społecznościowych (np. na Facebooku).

Kobiety częściej niż mężczyźni kupują polecane przez innych kosmetyki (kobiety 50,5%, mężczyźni 15,5%). Mężczyźni częściej zaś kupują rekomendowane im smartfony (mężczyźni 16,8%, kobiety 8,8%).




Badanych pytano także o wpływ udziału w programach lojalnościowych na ich decyzje zakupowe. Dla dwóch trzecich z nich udział w takim programie sprawia, że częściej kupują produkty lub usługi firmy, która go prowadzi.

Zdecydowana większość badanych internautów (81%) uczestniczy w programach lojalnościowych. Większość z nich (74%) posługuje się plastikową kartą lojalnościową, jedna trzecia korzysta ze strony internetowej programu, 32% gromadzi kupony promocyjne, a 26% zbiera punkty w postaci pieczątek przybijanych na karteczkach. Prawie jedna piąta badanych (19%) deklaruje udział w programach lojalnościowych za pośrednictwem aplikacji w smartfonie.


 


Badani deklarowali też, że są gotowi polecać w większym stopniu, jeśli byliby za to wynagradzani. Aż dwie trzecie respondentów przyznało, że byłoby zainteresowanych wzięciem udziału w programie, w którym otrzymywaliby wynagrodzenie za polecanie innym osobom kupionych produktów lub usług.

O badaniu:
Badanie przeprowadzone zostało w marcu 2017 r. metodą CAWI na panelu Ariadna na zlecenie platformy lojalnościowej 2Take.it. Próba ogólnopolska użytkowników Internetu w wieku od 18 lat wzwyż (N=1074). Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji internautów dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.12642598152161