Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Dove „hakuje” serwis stockowy, by zmienić sposób postrzegania kobiet przez branżę reklamową (wideo)

Kategoria: Kampanie reklamowe | Autor: | Data: 21 kwietnia 2017
Słowa kluczowe: dove, mindshare, dania, shutterstock


Kobiety w reklamach najczęściej ukazywane są w stereotypowy sposób – jako seksbomby albo gospodynie domowe. Według raportu Dove z 2016 r. 68% respondentek nie identyfikuje się z takim obrazem. Marka postanowiła więc... „zhakować” zdjęcia modelek.


Dove od 2004 r. prowadzi kampanię „Real Beauty” w duchu movement marketingu. Dotychczas jednak zwracała się bezpośrednio do konsumentek, przekonując je, że są piękniejsze, niż myślą. Akcja „Image_Hack” ma natomiast zmieniać sposób, w jaki reklamodawcy postrzegają kobiety.

Marka wraz z duńskim oddziałem agencji Mindshare wykorzystała w tym celu serwis stockowy Shutterstock. Nawiązano współpracę z profesjonalnymi fotografami, którzy sportretowali silne, niezależne kobiety w niestereotypowy sposób.





Fotografie następnie wgrano na stronę i oznaczono tak, by trafił na nie każdy, kto będzie poszukiwał zdjęć pięknych kobiet.







W ramach akcji zachęcano też inne agencje i reklamodawców do używania tych zdjęć w przygotowywanych kampaniach. W Międzynarodowy Dzień Kobiet w Danii pojawiła się seria kreacji outdoorowych, które nakłaniały do korzystania z nowych obrazów i przyłączenia się do zmian. Powstała również strona www.imagehack.org przybliżająca założenia projektu.









***
Czytaj również:


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.10827994346619