Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Krzysztof Penderecki, Lech Majewski, Muzeum Sztuki w Łodzi z nagrodami Superbrands Polska 2016/17

Kategoria: Konkursy reklamowe | Autor: | Data: 18 maja 2017
Słowa kluczowe: superbrands polska


Zakończyła się XI edycja Superbrands Polska. Statuetki trafiły w ręce przedstawicieli 32 najsilniejszych marek na rynku. Za szczególne zasługi dla promocji Polski w świecie nagrodę honorową odebrał Krzysztof Penderecki. Statuetkę Culture.pl Superbrands otrzymali: Lech Majewski i Muzeum Sztuki w Łodzi.


Autorowi „Kosmogonii” za umiejętność dostrzeżenia i zapisania w partyturze wiecznego piękna, które towarzyszy wyłanianiu się ładu z chaosu wszechświata – tak nagrodę dla Krzysztofa Pendereckiego zapowiedziała Nina Kowalewska-Motlik, wyłączna przedstawicielka Superbrands w Polsce.


Elżbieta i Krzysztof Pendereccy

W ubiegłych latach nagroda honorowa trafiała m.in. w ręce polityków. Byli wśród nich: Lech Wałęsa (jako najsilniejsza polska marka w świecie), Leszek Balcerowicz (za „Plan Balcerowicza”, dzięki któremu krajowe marki mogą skutecznie konkurować z markami międzynarodowymi) i Jerzy Buzek. W 2012 r. statuetkę otrzymała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Ostatnio zaś nagradzani byli sportowcy: Agnieszka Radwańska i Robert Lewandowski.

Po raz szósty w historii Superbrands w Polsce przyznana została nagroda Culture.pl Superbrands. Instytut Adama Mickiewicza i Superbrands Polska ustanowiły ją z myślą o twórcach i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.

Spośród nominacji zgłoszonych przez ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza oraz redakcję portalu Culture.pl laureatów wyłoniła kapituła nagrody. W jej skład weszli dziennikarze redakcji kultury dzienników i tygodników opinii („Wprost”, „Do Rzeczy”, „Polityka”, „Tygodnik Powszechny”, „Gazeta Wyborcza”, „W Sieci”, „Rzeczpospolita”) oraz dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza i wyłączny przedstawiciel The Superbrands w Polsce.

Nagrodę z rąk Krzysztofa Olendzkiego, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrali: Lech Majewski oraz w imieniu Muzeum Sztuki w Łodzi dyrektor Jarosław Suchan.

Kapituła nagrody doceniła Muzeum Sztuki w Łodzi za bardzo ciekawy program wystawienniczy i stworzenie miejsca, w którym publiczność może zaznajamiać się z najbardziej aktualnymi koncepcjami artystycznymi sztuki współczesnej.

Doceniono pomysł i organizację wydarzeń związanych z obchodami stulecia ruchu awangardowego w Polsce oraz promocję na świecie dzieł Władysława Strzemińskiego i Katarzyny Kobro. Nagrodę przyznano także za przywrócenie historycznego kształtu Sali Neoplastycznej zaprojektowanej przez Strzemińskiego i otworzenie jej na dzieła współczesnych twórców.


Jarosław Suchan, dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi

Nazwisko Lecha Majewskiego to światowa marka – czytamy w uzasadnieniu kapituły. To prawdziwy człowiek renesansu: poeta, pisarz, malarz, scenarzysta, kompozytor, ale przede wszystkim twórca filmowy. Jego twórczość zachwyca kinomanów i publiczność na całym świecie.
Jest on członkiem Gildii Reżyserów Amerykańskich i Europejskiej Akademii Filmowej.

Filmy Lecha Majewskiego pokazywane były na wielu festiwalach, m.in. w Wenecji, Berlinie, Cannes, Rzymie i Nowym Jorku. Jego wideoarty prezentowane były w wielu prestiżowych muzeach i galeriach świata, na czele z nowojorskim Museum of Modern Art, które zorganizowało indywidualną wystawę retrospektywną artysty.



Od lewej: Krzysztof Olendzki, Nina Kowalewska-Motlik, Jarosław Suchan, Lech Majewski

Statuetki Superbrands 2016/17 dla najsilniejszych marek w Polsce odebrali przedstawiciele firm:
  • Apart, Atlas, Bosch, Cisowianka, DDP, Factory, Fotojoker, Kaufland, Krakus, Lego, Levi’s, Lidl, M1, Martini, Medicover, National Geographic, Onet, Pampers, PKP Intercity, Porcelana Ćmielów, Porta Drzwi, Siemens, Volkswagen, Wirtualna Polska, Zelmer

Nagrody Created in Poland Superbrands 2016/17 dla najsilniejszych marek stworzonych w Polsce trafiły w ręce reprezentantów marek:
  • Apart, Atlas, Cisowianka, DOZ, Jedynka, Kinga Pienińska, Krakus, Loyd, M1, Medicover, Mokate, Natura, Onet, PKP Intercity, Porcelana Ćmielów, Porcelana Chodzież, Porta Drzwi, Wirtualna Polska, Zelmer


Laureaci Superbrands 2016

Marki będące laureatkami tytułu Superbrands zostały wyłonione głosami ponad 15 tys. respondentów badania, które przeprowadził jesienią ubiegłego roku Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. W wyborze uczestniczyła także Rada Marek – niezależne gremium złożone z blisko pięćdziesięciu ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i reklamy.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 627 (24.05)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 616 (24.05)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.1221010684967