Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Klienci sklepów internetowych chcą kupować na raty

Kategoria: Marketing internetowy | Autor: Piotr Jardanowski | Data: 6 czerwca 2017
Słowa kluczowe: payu, sprzedaż ratalna, raty



Tak niewiele brakuje do finalizacji transakcji (fot. Bloomicon / Fotolia)
Jest jeden problem wspólny dla wszystkich sprzedawców w branży e-commerce. To koszyki zakupowe, wypełnione produktami przez klientów, porzucone przed kliknięciem do kasy i złożeniem zamówienia. Tak kończy się więcej niż połowa wizyt w sklepach internetowych. Jak temu zapobiec?


Z jednej strony zjawisko porzucania koszyków jest naturalne. Część klientów w zasadzie nie zamierzała niczego kupić, inni poszukiwali jedynie inspiracji albo wrzucali towar do koszyka, aby „odłożyć go na później” – tyle że już nigdy po niego nie wrócili. Z drugiej jednak strony trudno, by internetowi przedsiębiorcy spokojnie patrzyli, jak ogromne przychody przechodzą im dosłownie przed nosem.

Starają się więc walczyć z tym problemem i robią to na różne sposoby. Na przykład wyświetlają pop-up z rabatem przy wyjściu, wykupują retargetowane reklamy w mediach społecznościowych, wysyłają e-mail z zawartością porzuconego koszyka i kodem zniżkowym.

Zdarza się jednak, że wszystkie te środki zawodzą, nie rozwiązują bowiem podstawowego problemu klienta. Według danych brytyjskiej firmy konsultingowej Ovum powody porzucenia co trzeciego koszyka to:
  • łączna suma, którą trzeba było zapłacić
  • brak funduszy na koncie klienta
  • brak pomysłu, jak szybko sfinansować zakupy
W tym samym badaniu 78 proc. e-sprzedawców twierdzi, że wprowadzenie nowych form kredytowania zakupów zwiększyłoby sprzedaż w ich sklepach. Tu pojawia się szansa dla innowacyjnych rozwiązań finansowych.

Nowe oczekiwania klientów

Nowoczesne technologie zmieniają nasze przyzwyczajenia, także zakupowe. Kiedyś zakup odkładało się do momentu, aż udało się uzbierać konkretną kwotę. Dzisiejszy konsument jest bardziej niecierpliwy: chce, by wszystko było łatwe, szybkie, przyjemne i najlepiej bez wyrzeczeń. Chętniej wydaje na siebie i lubi polować na okazje w Internecie. Nie lubi zaś skomplikowanych procesów zakupowych i dodatkowych ukrytych kosztów.

Wymagania względem sklepów i możliwości finansowania zakupów rosną. Operatorzy płatności internetowych, na przykład PayU, wprowadzają do świata e-handlu rozwiązania znane klientom z handlu tradycyjnego – takie jak możliwość kupowania na raty przez Internet.

Korzystają na tym również właściciele biznesów online. W przywoływanym wyżej badaniu Ovum aż 98 proc. właścicieli sklepów internetowych stwierdziło, że udostępnienie dodatkowych metod zapłaty za produkt pozwoliłoby im poprawić wynik finansowy. Doświadczenia PayU potwierdzają tę tezę. Operator płatności przeprowadził badania wśród obsługiwanych merchantów, którzy zdecydowali się wprowadzić zaproponowaną przez niego możliwość kupowania na raty. Wartość sprzedaży wzrosła średnio o 15 proc.

Raty online – co zyskuje klient?

Dla klienta raty oznaczają możliwość zakupu produktów lepszej jakości lub z wyższej półki cenowej, bez jednorazowego dużego obciążania budżetu domowego. Wielu korzystających z tej opcji to tzw. smart shopperzy, którzy chętnie polują na internetowe okazje – w takich sytuacjach bywa, że na podjęcie decyzji o zakupie jest zaledwie kilka godzin.

Korzyści dla klientów to:
  • Wygodne zakupy – raty przyznawane są w 100 proc. online, bez wychodzenia z domu, zamawiania kuriera, drukowania i podpisywania dokumentów
  • Szybka pożyczka – wypełnienie wniosku to tylko kilka kroków, a decyzja kredytowa zapada nawet w ciągu 15 minut
  • Więcej możliwości zakupu produktów lepszej jakości lub z wyższej półki cenowej
  • Możliwość skorzystania z promocji i upolowania okazji bez zamartwiania się o stan konta
  • Dodatkowy zastrzyk gotówki w razie nieplanowanych wydatków lub awarii
  • Budowanie pozytywnej historii kredytowej
  • Bezpieczeństwo procesu gwarantuje PayU oraz mBank i Alior Bank
Warto dodać, że firma Hitachi Capital Consumer Finance już w 2015 roku  zbadała opinie klientów o ratach online. 80 proc. respondentów potwierdziło, że możliwość skredytowania zakupów silnie wpłynęła na ich decyzję o zakupie w konkretnym e-sklepie i jednocześnie zwiększyła wartość ich zamówienia (nawet o 48 proc.). Co więcej, 30 proc. korzystających z rat online twierdzi, że gdyby nie możliwość skredytowania zakupów, nie dokonaliby ich wcale.

Trzeba tylko pamiętać, że nie wszystkie raty w Internecie to „raty 0%”. Jest to promocja czasowa, którą uruchamiają najwięksi gracze (np. Allegro). Standardowo raty – dla kupujących – nie są za 0% i z korzystaniem z nich wiąże się dodatkowa opłata (jak przy każdym kredycie czy pożyczce). Przykładowo: rozkładając 1000 zł na 12 rat, trzeba będzie oddać kredytodawcy o 100 zł więcej.

Co zyskuje e-sklep, który oferuje raty PayU:
  • Zwiększenie sprzedaży nawet o 15 proc.
  • Wzrost średniej wartości koszyka
  • Większą liczbę zamówień
  • Innowacyjną metodę płatności bez dodatkowych kosztów
Udostępnienie dodatkowej metody płatności Raty PayU jest proste. Wystarczy zadzwonić do PayU, nie ma dodatkowych umów i formalności. Również obsługa rat jest bardzo prosta. Sklep nie jest stroną umowy o pożyczkę. Pożyczkodawcą są renomowane instytucje finansowe – partnerzy PayU (mBank oraz Alior Bank). PayU jest operatorem płatności.

Wprowadzając raty, warto pamiętać o ich właściwiej promocji i komunikacji. Dopóki klienci nie będą wiedzieli, że sklep oferuje taki rodzaj płatności, nie będą z niego korzystać. Zachęcić ich można poprzez odpowiednie eksponowanie materiałów informacyjnych (banerów, logotypów, przycisków itd.) na stronie sklepu.

Podpowiedzi, jak to robić, można znaleźć na stronie Raty PayU. Warto też uruchomić kampanie content marketingowe pokazujące korzyści z korzystania z rat online, rozesłać specjalny newsletter czy tak ustawić kampanię remarketingową, aby docierała z informacją o ratach do klientów, którzy porzucili koszyk zakupowy w sklepie online.

Więcej informacji dotyczących wdrożenia rat online w sklepie można uzyskać w Biurze Obsługi Klienta PayU.



Piotr Jardanowski – absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalista z zakresu user experience i zarządzania produktem. Z PayU związany od 2012 roku, kieruje obszarem produktów kredytowych. Jest autorem artykułów i publikacji naukowych, prowadził zajęcia na uczelniach (WSB Poznań, PJWSTK, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) i występował na licznych konferencjach. Uwielbia dzielić się wiedzą, czytać książki i wędrować po górach.

Artykuł powstał we współpracy z PayU.



Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.1235339641571