Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

L’Oréal Paris piąty rok z rzędu najcenniejszą marką kosmetyczną świata. Ranking BrandZ Top 100

Kategoria: Badania marketingowe | Autor: | Data: 14 czerwca 2017
Słowa kluczowe: brandz top 100, najcenniejsze marki świata, wpp, kantar millward brown


L’Oréal Paris osiągnął wartość 23,9 mld dol., utrzymując status najcenniejszej kosmetycznej marki świata. Lancôme i Shiseido były najszybciej rosnącymi brandami w tej kategorii. Obie odnotowały wzrost wartości o 10% – wynika z rankingu BrandZ Top 100 za 2017 r., przygotowanego przez WPP i Kantar Millward Brown.


Już piąty rok z rzędu L’Oréal Paris jest najcenniejszą marką świata w kategorii kosmetycznej. W ciągu ostatniego roku, po sukcesie strategii budowania lojalności i większym ukierunkowaniu na klienta, wartość brandu wzrosła o 2%, do poziomu 23,9 mld dol.

Najszybciej rosnące marki to Lancôme (4. wśród marek kosmetycznych) oraz Shiseido (nr 13, awans z miejsca 14. w 2016 r.). Obie zwiększyły wartość o 10% – odpowiednio do poziomu 9,4 mld dol. oraz 2,7 mld dol.

Łączna wartość pierwszej piętnastki marek kosmetycznych w rankingu BrandZ wzrosła w ostatnim roku o 1%. W tym okresie marki mierzyły się z wyzwaniami związanymi z wdarciem się na rynek nowych marek niszowych, wahaniami kursów walutowych oraz presją na obniżanie marż za sprawą promocji kuponowych i cenowych. Łączna wartość marek z tego sektora w okresie od 2015 do 2016 r. pozostała bez zmian.

Kategoria kosmetyków jest silnie utowarowiona i oferuje szeroki wybór produktów. Aby się wyróżnić, marki starały się reagować na coraz bardziej zróżnicowane potrzeby konsumentów oraz koncepcje urody, a także wprowadzać spersonalizowane produkty i porady kosmetyczne. Na przykład L’Oréal wprowadził serię 33 podkładów True Match na uroczystości wręczenia Golden Globe Awards.

Marki starały się też dostosowywać do wartości wyznawanych przez konsumentów. Kampania „Strong is Beautiful” marki Pantene Pro-V (+5%), z udziałem m.in. mistrzyni sztuk walki Rondy Rousey, podkreśla wartość różnorodności oraz ideę, że uroda to nie tylko to, co widać na zewnątrz.

Z kolei Shiseido zwiększyło renomę jako marka, która właściwie postępuje wobec klientów i pracowników. W USA marka Dove (+6%) wykorzystała satyrę polityczną w kampanii „Alt Facts”, w której wymieniano alternatywne fakty na temat jej dezodorantu (np. możliwość podwyższenia ilorazu inteligencji użytkowników).

Wiele marek podjęło próbę zwiększenia zasięgu i atrakcyjności, wchodząc w nowe podkategorie i zwracając się do nowych grup odbiorców. Przykładowo Lancôme – klasyczna marka, ogólnie preferowana przez nieco starsze użytkowniczki – wprowadziła błyszczyk Juicy Shaker dla młodszych kobiet. Gillette (-1%) opracował natomiast produkty przeznaczone dla rosnącej grupy konsumentów w nieco starszym wieku.

Konsumenci stają się coraz mniej lojalni wobec marek, a media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w ich wyborach. W tym kontekście marki podejmują dążenia do budowania silniejszej więzi z klientami. Na przykład L’Oréal Paris zaprosił do współpracy 5 brytyjskich blogerek specjalizujących się w zagadnieniach urody. W ten sposób powstał „L’Oréal Beauty Squad”, którego celem było budowanie głębszych relacji z konsumentkami.

Marki korzystały również z innowacji technologicznych, aby ułatwić konsumentom życie i zwiększyć dostępność produktów. L’Oréal Paris i Lancôme udostępniły możliwość bezpośredniego zakupu przez aplikację mobilną, bloga lub film instruktażowy na YouTube.

Pierwsza piętnastka rankingu BrandZ w branży kosmetycznej mierzy się z konkurencją ze strony innowacyjnych niszowych start-upów, jak np. Too Faced. Nowi konkurenci korzystają z tego, że konsumenci są gotowi zmieniać marki, a jednocześnie potrafią spełniać ich oczekiwania związane z większą personalizacją oferty.

Marki lokalne, takie jak Boots, nr 7 (Wielka Brytania), Wardah (Indie), Avene (Francja), Fair and Lovely (Indie) czy O Boticário (Brazylia), wraz z markami własnymi detalistów także stanowią zagrożenie dla marek globalnych. Ich przewagą jest dobre zrozumienie potrzeb lokalnych konsumentów.

Najcenniejsze 15 marek świata z kategorii kosmetycznej w rankingu BrandZ za 2017 r.:


Raporty oraz rankingi najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, jak również informacje o markach z najważniejszych regionów oraz czternastu sektorów rynku można znaleźć na stronie www.millwardbrown.com.

Zobacz też: Wielka piątka spółek technologicznych zdominowała ranking stu najcenniejszych marek świata BrandZ 2017

O rankingu
Ranking BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands prowadzony jest od dwunastu lat przez firmę Kantar Millward Brown. W ramach grupy WPP zajmuje się ona doradztwem marketingowym i badaniami marek.

Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad 3 mln konsumentów z całego świata. Wywiady te dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business.

Następnie przeprowadzana jest rygorystyczna metodologicznie analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Worldpanel). Celem jest wyodrębnienie wpływu marki na osiąganą sprzedaż i wartość dla akcjonariuszy.

Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. Marka jest bowiem wypadkową wyników biznesowych, atrakcyjności produktu, klarownego pozycjonowania oraz pozycji lidera. W rankingu uwzględniane są różnice regionalne, ponieważ – nawet w wypadku prawdziwie globalnych marek – wskaźniki udziału brandów w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.093701124191284