Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

McDonald's przestanie sponsorować igrzyska olimpijskie po 41 latach współpracy

Kategoria: Firmy | Autor: | Data: 16 czerwca 2017
Słowa kluczowe: mcdonald's, mkol, igrzyska olimpijskie, sponsoring


Marka McDonald’s kończy współpracę z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim trzy lata przed upływem aktualnego kontraktu, który obowiązuje do 2020 r. Tłumaczy to „gwałtownie zmieniającym się krajobrazem biznesowym i szukaniem nowych priorytetów”.


Komentatorzy spekulują na temat powodów tej decyzji. Jak napisał na Twitterze prof. Simon Chadwick, zajmujący się badaniami sponsoringu sportowego, prawdopodobnie stopa zwrotu z inwestycji (ROI) była dla koncernu zbyt niska jak na skalę sponsoringowych wydatków.






Wiadomo też, że McDonald’s tnie koszty, aby sfinansować inwestycje na macierzystym rynku amerykańskim. Chodzi o poprawę jakości jedzenia, obsługi klienta i wprowadzenie zamówień online.

Według szacunków globalni sponsorzy igrzysk płacą MKOl za czteroletni kontrakt około 100 mln dolarów. Koncern sponsorował IO od 1976 r. Rezygnacja przed końcem kontraktu jest rzadkością, ale grono sponsorów zmienia się regularnie.

W styczniu br. nowym sponsorem została chińska firma Alibaba (kontrakt do 2028 r.). Pojawiają się przypuszczenia, że kolejnym sponsorem igrzysk będzie gigant technologiczny Intel. Warto dodać, że trzy najbliższe olimpiady będą miały miejsce w Azji.

***
W ostatnich latach sponsorowanie igrzysk przez marki fast food spotykało się z krytyką. Tak było np. w 2012 r. Zobacz:


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.10011386871338