Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Amazon przejmuje sieć supermarketów Whole Foods. Rzuci wyzwanie Walmartowi?

Kategoria: Firmy | Autor: | Data: 16 czerwca 2017
Słowa kluczowe: amazon, whole foods


Amazon przejął sieć supermarketów Whole Foods. Sieć znana jest ze sprzedaży drogich produktów wysokiej jakości, także organicznych. Dla Amazona to element planu mocniejszego wejścia na rynek handlu żywnością.



Wartość transakcji to 13,4 mld dolarów. Pierwszy sygnał świadczący o planach wejścia Amazona na rynek tradycyjnego handlu spożywczego nadszedł w grudniu 2016 r. Firma uruchomiła wtedy w Seattle eksperymentalny sklep Amazon Go.

To pilotażowy sklep spożywczy, w którym nie ma kas. Kupujący mogą po prostu zapakować towar do torby i wyjść. Zakupy rozliczane są później poprzez konto na Amazonie.

Czytaj więcej: Amazon uruchamia sklep bez kas



Jak napisał na Twitterze dziennikarz „Wall Street Journal” Dennis Berman, Amazon nie kupił tylko sieci supermarketów. Ważniejsze jest to, że 431 punktów Whole Foods to prestiżowo zlokalizowane centra dystrybucji wszystkiego, co Amazon sprzedaje. 





Gra toczy się o dużą stawkę. Rynek handlu żywnością wart jest tylko w USA 700–800 mld dol. W 1997 r., według szacunków magazynu „Fortune”, największą amerykańską siecią handlową był Walmart. Amazona nie było na liście. Dzisiaj niezagrożonym liderem w handlu jest Amazon.



***
Czytaj również:


Komentarze do artykułu dodaj komentarz
nie ma jeszcze komentarzy


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 631 (19.06)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 619 (21.06)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.10198092460632