Slogan nasz powszedni

Wyjątkowo trafne slogany nie tylko służą marce, ale i stają się materią języka potocznego. Kiepskie są zaś obiektem kpin i nierzadko obracają się przeciw produktom czy firmom, które miały reklamować.

Tomasz Gregorczyk rozmawia z autorami „Słownika sloganów reklamowych” Martą Spychalską i Marcinem Hołotą o dobrych i złych hasłach reklamowych

Marta Spychalska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz filologii polskiej w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendystka Collegium Invisibile, czterokrotna stypendystka Ministra Edukacji Narodowej, publikowała w IBL PAN, „Tekstach Drugich”, „Polityce”, „Zadrze”, WSiP. Pracowała w agencjach reklamowych, współtworzyła scenariusze filmowe, m.in. z Robertem Glińskim. Współautorka „Słownika sloganów reklamowych” (PWN 2009).

Marcin Hołota

Współtwórca agencji Sparing Communication Group, kompleksowo zajmującej się komunikacją marketingową; pełni w niej funkcję dyrektora kreatywnego. Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim oraz interdyscyplinarnych studiów humanistycznych na ośmiu polskich uczelniach. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów, Ministra Edukacji Narodowej, Prezydenta m.st. Warszawy oraz Christian A. Johnson Endeavor Foundation w Nowym Jorku. Członek IAA Young Professionals.
Slogan nasz powszedni
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Hasła w „Słowniku sloganów reklamowych” są oczywiście ułożone alfabetycznie, nie chronologicznie, ale ja zapytam na początku o to, jak slogany polskiej reklamy telewizyjnej zmieniały się w czasie.

Marcin HołotaMarcin Hołota

Zmieniały się choćby kluczowe słowa używane w sloganach. Hipermarkety z początku konkurowały ze sobą, podkreślając w reklamie dużą dostępność produktów oraz fakt, że są one tanie: „Dużo, tanio, Tesco”, „Biedronka – niskie ceny”, „Lidl jest tani”. Dopiero po pewnym czasie w reklamach pojawiła się jakość. Dziś nie tylko „Lidl jest tani”, ale także „Lidl ceni jakość”.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja