A dróg może być wiele: od tradycyjnej poczty, poprzez telefon komórkowy, po stronę internetową, a nawet specjalną infolinię akcji promocyjnej.
Wykorzystując taki sam budżet, można zaoferować lepszej jakości szklankę lub więcej szklanek, a nawet zaoszczędzić część budżetu i zaoferować tę samą szklankę, wiedząc, że i tak w trakcie promocji zostanie wysłanych ich mniej niż produktów promocyjnych.
Jest to kwota, którą Mando wykorzystuje do pokrycia kosztów wszystkich wysłanych w trakcie akcji szklanek, nawet jeśli ich liczba okaże się większa niż wcześniej oszacowano. Dzięki Fixed Fee organizator nie bierze na siebie ryzyka związanego z kosztami nagród i ma pewność, że każdy uczestnik zostanie nagrodzony.
Gift with purchase bez Fixed Fee | Gift with purchase z Fixed Fee |
100 000 promocyjnych produktów Cena produktu: 20 zł Nagroda rzeczowa: 15 zł Koszty maksymalne: 1 500 000 zł Organizator nie wie, ilu konsumentów weźmie udział w akcji, co utrudnia ustalenie budżetu na nagrody. | 100 000 promocyjnych produktów Cena produktu: 20 zł Nagroda rzeczowa: 15 zł Koszty maksymalne: 1 500 000 zł Mando kalkuluje najbardziej prawdopodobną liczbę konsumentów, którzy wezmą udział w akcji, np.: |
Korzyść Ustalone z góry koszty, jakie trzeba będzie przeznaczyć na nagrody. | Korzyść Fixed Fee to ustalony z góry budżet organizatora na pokrycie kosztów wszystkich nagród wysłanych do konsumentów w okresie promocyjnym. Organizator nie ponosi dodatkowych kosztów w sytuacji, gdy liczba uczestników akcji przekroczy 3000. Organizator ustalił swój budżet z Fixed Fee przed rozpoczęciem akcji i przerzucił ryzyko związane z nieprzewidzianymi kosztami na Mando. |
Ryzyko Większa liczba rzeczywistych uczestników niż przewidziano we wcześniej założonym budżecie. Negatywne postrzeganie akcji przez konsumentów, którzy nie zmieścili się w ograniczonej puli nagród. W sytuacji nadmiernej liczby zgłoszeń przerzucenie kosztów z innych projektów w celu nagrodzenia większej liczby uczestników, niż wstępnie założono. | Ryzyko Po stronie Mando związane z kosztami nagród. |
Jedną z akcji na bazie takiego mechanizmu, w której wzięło udział więcej konsumentów, niż wynikało z szacunków specjalistów z Mando, była akcja promocyjna w sektorze kaw. Konsumenci po zakupieniu produktu mogli wysłać zgłoszenie i otrzymać w zamian bilet do kina.
Dzięki Fixed Fee organizator promocji nie musiał ograniczać liczby nagród w regulaminie. Miał za to możliwość zawarcia w przekazie marketingowym informacji o dużo atrakcyjniejszej puli nagród. Ostateczny response rate w tej promocji okazał się wyższy niż ten oszacowany przez Mando w Fixed Fee, co uchroniło organizatora przed dodatkowymi kosztami.
Jak zabezpieczyć się na wypadek nadmiaru zgłoszeń w promocji sprzedaży?
Jak efektywnie wykorzystać budżet w instant win?
Czy Twoja marka gotowa jest na Euro 2012?
A może cash back tym razem?
***
Jeśli planują Państwo akcję promocyjną opartą na podobnym mechanizmie i chcą zasięgnąć informacji, jak efektywnie wykorzystać swój budżet, warto skontaktować się z przedstawicielem Mando:
Artykuł promocyjny