Walka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznesWalka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznesWalka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznesWalka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznes

Walka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznes

Walka z sępami, czyli jak ochronić swój pomysł na biznes
Marta Ziółkowska-Nasińska

Marta Ziółkowska-Nasińska

-

radca prawny, Kancelaria Baker & McKenzie

Marta Ziółkowska-Nasińska

Marta Ziółkowska-Nasińska

radca prawny
Kancelaria Baker & McKenzie

Czy możemy w jakiś sposób przeciwstawić się działaniom konkurenta, który w nieuczciwy sposób wykorzystuje nasz pomysł na biznes, produkt czy reklamę? Środków do walki z takimi konkurentami należy w pierwszej kolejności poszukać w przepisach prawa własności przemysłowej, prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i prawa autorskiego.

Jeżeli konkurent wykorzystuje w prowadzonej działalności nasze oznaczenie słowne, graficzne czy dźwiękowe, służące nam do identyfikowania naszych produktów lub usług w obrocie, czyli innymi słowy nasz znak towarowy lub jemu podobny – możemy skierować sprawę na drogę postępowania cywilnego.

W takim postępowaniu można domagać się zaprzestania tego rodzaju działalności przez konkurenta, usunięcia skutków naruszenia (np.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja