RTB – co to jest i jak zmienia rynek reklamy displayRTB – co to jest i jak zmienia rynek reklamy displayRTB – co to jest i jak zmienia rynek reklamy displayRTB – co to jest i jak zmienia rynek reklamy display

RTB – co to jest i jak zmienia rynek reklamy display

RTB – co to jest i jak zmienia rynek reklamy display
Anna Listopad

Anna Listopad

-

marketing manager CEE, Sociomantic Labs

Anna Listopad

Anna Listopad

marketing manager CEE
Sociomantic Labs

RTB (Real-Time Bidding) to aukcje w czasie rzeczywistym o pojedyncze powierzchnie reklamowe na rynku reklamy odsłonowej. Reklamodawca ma w tym modelu możliwość trafnego alokowania budżetów, precyzyjnego kierowania przekazu, personalizowania kreacji reklamowych i korzystania z dobrodziejstw globalnego zasięgu.

Licytując w RTB, reklamodawca nabywa indywidualną odsłonę w czasie rzeczywistym, wie zatem, do kogo kieruje reklamę i ile to dokładnie kosztuje. Kupowanie odsłon odbywa się w systemie aukcyjnym, co w praktyce oznacza, że reklamodawcy licytują się o konkretnego internautę i o to, czyją reklamę de facto on zobaczy.

W porównaniu do tradycyjnej metody zakupu powierzchni – RTB to zupełnie nowe podejście.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja