Wbrew pozorom nie chodzi tu o charakter samego marketingu, lecz o przewrotną technikę podkradania skojarzeń w umysłach konsumentów. Jeśli z jakimś wydarzeniem powiązany jest określony sponsor, zawsze można próbować wysadzić go z tej roli, podszywając się pod niego, a za splendor wcale nie płacąc.Niedawno pisaliśmy o przypadku podszycia się pod oficjalnego sponsora. Pepsi umieszczała swoje spoty reklamowe w sąsiedztwie transmisji z meczów Euro 2004. W ten sposób dla wielu widzów niejako przejęła rolę sponsora, którym była przecież Coca-Cola.
Taka technika to ambush marketing (ang. ambush – zasadzka, pułapka, podstęp). Polega na wykorzystywaniu okazji w postaci masowych, popularnych imprez, relacjonowanych przez media, do promocji własnych produktów.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.