Kiedy wyceniać markę?Kiedy wyceniać markę?Kiedy wyceniać markę?
Wartość marki można monitorować ciągle (fot. Berlinstock/Fotolia)

Kiedy wyceniać markę?

Kiedy wyceniać markę?
Tomasz Zgliczyński-Cuber

Tomasz Zgliczyński-Cuber

-

Tomasz Zgliczyński-Cuber

Tomasz Zgliczyński-Cuber

Gdy w październiku 2009 roku Grupa Żywiec opublikowała trzy raporty bieżące, mało kto się tym ekscytował. A były to trzy bardzo ważne informacje. Wszystkie w jakimś stopniu dotyczyły przeniesienia marek z portfolio Grupy do osobnej spółki. Taka operacja wymusza wycenę wartości marki i pozwala ująć ją w bilansie.

6 października 2009 roku Grupa poinformowała o założeniu spółki komandytowej Brandhouse Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja. Kilkanaście dni później, 23 października, w raporcie „Znaczące aktywa” ujawniła natomiast przeniesienie do nowej spółki całego portfela marek: Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong, Leżajsk, Królewskie i Kujawiak.

Łączną wartość wniesionego aportu ustalono na 1 560 270 000 zł.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja