Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Tematy
 

Mystery shopping w polskich sklepach odzieżowych – wyniki badania obsługi klienta

Kategoria: Obsługa klienta | Autor: International Service Check | Data: 18 września 2013
Słowa kluczowe: mystery shopping, tajemniczy klient, obsługa klienta, sklepy odzieżowe, hexeline, jackpot, marks & spencer, stradivarius, tatuum, top secret, c&a, bershka, zara, reserved, cubus, h&m, new yorker, solar, reporter, cropptown, vero moda, pierre cardin



66,2% w obsłudze klienta to kiepska średnia w badaniu
Marki odzieżowe, budując swój wizerunek, zwykle próbują wdrażać plany działania, które zakładają długotrwałą relację z klientem. Czy poziom obsługi klienta w ich sklepach w Polsce rzeczywiście pozwala liczyć na utrzymanie takiej relacji? Sprawdzono to w niekomercyjnym badaniu metodą tajemniczy klient, przeprowadzonym przez International Service Check.





Aby otrzymać dostęp do pełnej treści artykułu
i możliwość komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać bezpłatny dostęp do artykułów i mozliwość ich komentowania, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 
Komentarze do artykułu dodaj komentarz
odp
kosztan (13:20 2017-05-13)
Hmm... Polskie sklepy są przygotowane na tajemniczego klienta, czego chyba najlepszym świadectwem jest wynik badania Daymakerindex. Przypadkiem Neonet jest liderem w Europie, w RTV/AGD? Albo przypadkiem Polska jest liderem pod względem poziomu osbługi ogólnie? No chyba nie. Kto pracował w sklepie, ten wie, jaki jest na kładziony nacisk w sieciówkach, ale zwykły klient oczywiście tego nie zauważa.
Wsparcie dla mystery shoppingu
MR (13:50 2013-09-18)
Z nieco innej beczki: polecam zerknąć jak w fajny sposób można wspierać procesy tj. mystery shopping: http://www.mobilnybpm.pl/mobilny-bpm-na-co-dzien/
Co tu z czym porównano?
Zdziwisz (14:17 2013-09-18)
Nie wiem jak można przykładać te same wymagania w kwestii osobistej obsługi i doradztwa niedużym butikom takim jak Hexeline albo Jacqueline Riu i potężnym sklepom z wielkimi przepływami klientów, jak H&M czy C&A. W tych pierwszych zetknięcie klient-obsługa ma często charakter "jeden na jeden" i brak umiejętności doradztwa/aktywnej sprzedaży faktycznie byłoby tu porażką. Ale duże sklepy sieciowe rozumie się w zasadzie jako samoobsługowe. Tutaj jak najbardziej obsługa sprowadza się do kasowania, odbierania mierzonych rzeczy w szatni, ew. pomocy w znalezieniu konkretnej rzeczy albo rozmiaru - i oby te funkcje były realizowane sprawnie, a będzie dobrze. Od doradztwa to tutaj klienci sobie przyprowadzają do szatni znajomych. A sprzedaż dodatkowa jest proponowana np. przy kasie albo przez samą odpowiednią ekspozycję towaru. Ilu by musiało być tych pracowników obsługi i jaki powstawałby chaos na sali, gdyby za tymi dziesiątkami klientów snuły się sztaby sklepowych doradców?
dokladnie
lee (16:23 2013-09-18)
Zgadzam sie z komentarzem powyzej. Jak mozna bylo zadac sobie tyle trudi i stracic tyle czasu na porownanie malutkich sklepikow z samoobslugowymi 3pietrowymi kolosami , gdzie nawet nikt zadnej pomocy, czy dzien dobry nie oczekuje, gdzie powitanie mogloby byc uznane za niepotrzebne zawracanie glowy, podczas gdy klient musi przeszukac cala sterte towaru. Takie sklepy jak h&m powstaly z mysla o tym, zeby dac klienteli mozliwosc niczym narzuconych decyzji, klient jest jednym z wielu ale nikt nie idzie do h&m zeby poczuc sie wyjatkowo. Pracownicy zreszta musza sie uporac z nieustannym uzupelnianiem towarow i nie stoja bezczynnie tylko biegaja tu i tam, podczas gdy w malych sklepikach z niewielkim asortymentem jest np. 3 pracownikow i 2 klientow, wiec dziwne by bylo gdyby nie byli nastawieni pozytywnie do pomocy...od tego przeciez tam sa. Uwazam , ze takie badanie powinno byc wykonane dla poszczegolnych kategorii a nie dla calego sektora ...nie ma to jak wrzucic wszystko do jednego wora
cuda sie zdarzają
A.Madre (16:46 2013-09-18)
to ja powiem że trafił mi się doradzajacy pracownik obsługi- w sklepie o dużej powierzchni (sieć nie uwzględniona w tym badaniu). Chłopak miał typowe zajęcia jak składanie ubrań, porządki, ale sam mnie zaczepił i pomógł- nawet w dosyć specjalistycznej sprawie. Jaka była tajemnica tego cudu? Widocznie dostawał prowizje za namówienie klientów na kartę klienta tego sklepu. No nie wypadało mi odmówić wyrobienia karty już przy kasie, po takiej obsludze....... (karta naszczęście nie wymagała dużo danych)
A można inaczej
Dominika M. (17:31 2013-09-22)
Każde badanie obsługi klienta jest dla mnie ciekawe. Prowadzę na ten temat blog i dążę, żeby nas handel się zmieniał. Zainteresowanych zapraszam: www.skillpoint.com.pl

Obsługa klienta

Dług automatyczny
Jakub Müller

Wszystkie z tej kategorii ->

Najnowsze Tematy

Kampanie reklamowe
Radio gra, reklam przybywa, przebojów brakuje
Jakub Müller
Marketing internetowy
Content, który sprzedaje – 8 zasad, które warto znać
Małgorzata Wojtasik

Wszystkie wydania ->


 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 627 (24.05)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 616 (24.05)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.092705965042114