Polska znajduje się wśród pięciu największych rynków spożycia piwa w Europie. Choć spożycie nieco spada (o 2 proc.), na każdego Polaka przypadają 94 litry piwa rocznie – ujawnia analiza domu mediowego Equinox Polska. Producenci zwiększają wydatki na reklamę tego alkoholu o ponad 20 proc. z roku na rok.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
W latach 2000–2011 spożycie alkoholu w Polsce wzrosło o 30 proc. Połowę wypijanych napojów alkoholowych stanowiło piwo.
Zauważalny jest również trend powstawania nowych miejsc, w których można kosztować nie tylko dobrze znanych produktów, ale również wyrobów z lokalnych browarów.
Piwo zajęło pierwszą pozycję pod względem wydatków reklamowych w kategorii (bez uwzględnienia alkoholi wysokoprocentowych) w ciągu trzech kwartałów 2013 r.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.