Schemat podróży bohateraSchemat podróży bohateraSchemat podróży bohateraSchemat podróży bohatera

Schemat podróży bohatera

Schemat podróży bohatera
Grzegorz Kosson

Grzegorz Kosson

-

Grzegorz Kosson

Grzegorz Kosson

Strateg i pisarz. Zawodowo zajmuje się tworzeniem marek. Pracuje z markami komercyjnymi, markami miejsc i regionów oraz państw. Zdobywca nagród Kreatura i Effie. Wierzy, że marki mogą zmieniać świat na lepsze. Autor pierwszej polskiej książki o storytellingu „Podaj Dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki”. Urodzony i zakochany w Warszawie, w której śledzi znaki historii. Szuka nieodkrytych symboli, powiązań między tym, co kiedyś i teraz. Poświęcił im książkę „Warstwy, czyli obrazy miasta” oraz „Gruzy, czyli obrazy zwycięstwa”. Baczny obserwator rzeczywistości.

Wciąż potrzebujemy mitów – wielkich symbolicznych opowieści, które wnosić będą poczucie sensu w nasze życie i świat wokół nas. Fragment książki „Podaj dalej” Grzegorza Kossona, traktującej o wykorzystaniu opowieści – m.in. storytellingu i archetypów w tworzeniu marek.

Joseph Campbell zwrócił uwagę na to, że większość wielkich tematów pojawia się w różnych kulturach, u różnych ludów i w różnych szerokościach geograficznych całkowicie niezależnie od siebie.

Na przykład temat kuszenia przez zło i złego ducha. Chrystus, będąc na pustyni przez 40 dni, zostaje trzykrotnie poddany próbie przez szatana. Te trzy kuszenia to ostatnia próba złego ducha podporządkowania sobie Jezusa i zawrócenia Go z dobrej drogi.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja