Polscy konsumenci mają ponoć najwyższe IQ zakupowe w Europie. Są niezrównani w samokontroli wydatków i kalkulowaniu korzyści z ofert. Nie ma jednak konsumentów w pełni racjonalnych. Decyzje zakupowe zawsze podlegają pewnym mechanizmom behawioralnym, które wpływają też na postrzeganie cen.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Konsument to nie tylko homo oeconomicus – człowiek szczegółowo kalkulujący każdą możliwość wydania pieniędzy. Ekonomia behawioralna postrzega go także jako kogoś, kto podejmuje decyzje w określonym kontekście zakupowym. Na to, czy kupi on produkt bądź usługę, często większy wpływ ma sytuacja w momencie podejmowania decyzji niż logiczny argument.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.