Kilka rzeczy, o których wiedzą firmyKilka rzeczy, o których wiedzą firmyKilka rzeczy, o których wiedzą firmyKilka rzeczy, o których wiedzą firmy
Świadomość potencjalnej inwigilacji studzi entuzjazm wielu obserwatorów rozwoju technologii online (fot. Pixabay)

Kilka rzeczy, o których wiedzą firmy

Kilka rzeczy, o których wiedzą firmy
Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Mateusz Lubczański

Mateusz Lubczański

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, na co dzień pisze o wszystkim, co związane z motoryzacją. Zafascynowany nowoczesnymi technologiami, fotografią oraz rynkiem gier komputerowych. W wolnym czasie (którego ma coraz mniej) przechodzi kolejne gry RPG lub nadgania serialowe zaległości.

Z social media korzystasz uważnie? Czytasz o uprawnieniach, jakie przyznajesz aplikacjom? Starasz się, by w Internecie było jak najmniej śladów twojej obecności? Wszystko na marne. Korporacje i tak znają już twój kolejny krok – i podzielą się tą wiedzą z innymi zainteresowanymi za drobną opłatą. A czy ty coś na tym zyskasz?

Przyzwyczajeni do używania antywirusów, sprawdzania stron logowania pod kątem phishingu, skupieni na analizie przychodzącej poczty. Tacy są świadomi użytkownicy Internetu.

Ale wraz z rozwojem e-commerce coraz więcej danych osobowych zaczęło piętrzyć się na kolejnych serwerach. Czy to przez adres podany kiedyś do przesyłki, czy też ciasteczka zapamiętujące ustawienia strony – informacje o nas łatwo wymykają się spod kontroli.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja